پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تصویب اعتبار ۳۰۰میلیارد ریالی در سفر رییس جمهورو هیات دولت برای نهال کاری مناطق بیابانی با هدف کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان خبر داد.
شعار سال: جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: این اعتبارات برای ١٠ هزار هکتار نهال کاری مناطق بیابانی با هدف کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان طی سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری مصوب شد.

وی با بیان این که در حال حاضر۴۰۰هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی سمنان تاغ کاری شده است که ارزش بالایی دارد، گفت: در سفر رئیس جمهوری و وزیرجهادکشاورزی تاغ‌کاری در سطح حدود۱۰ هزار هکتار با پیش بینی ۳۰ میلیارد تومان تصویب شد که امیدواریم در بازه زمانی ۲ ساله با تخصیص کامل این طرح عملیاتی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مهمترین خاصیت درختچه‌های تاغ را تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از جابه‌جایی کانون‌های بحرانی گرد و غبار و ریزگرد‌ها دانست و تصریح کرد: مقوله قاچاق چوب این درختچه‌ها تاغ نیز در استان مطرح است که امیدواریم همه مردم در حفاظت و حراست از این درختچه‌های تاغ همانند گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

مرادی حقیقی با اشاره به قاچاق چوب‌های برخی از جنگل‌های دست‌کاشت در این استان اضافه کرد: بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بیش از ۴٠٠ هزار هکتار از اراضی این استان طی چند دهه گذشته تاغ کاری شده، اما متاسفانه بخشی از تاغ‌های کاشته شده دهه‌های گذشته توسط قاچاقچیان سود جو قطع و برای تبدیل کردن به زغال به استان‌های همجوار انتقال می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همه تلاش خود را برای برخورد قانونی با متخلفین این بخش به کار می‌گیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۸۱۵۱۱۲۵۷، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین