پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کانال تلگرامی مصاف، متنی را در پندانه خود منتشر کرده بنام الفبای حق کشی. متن اشاره به سو استفاده‌های کوچک و موردی از ارتباطات و قدرت و سو استفاده از موقعیت‌ها و به اصطلاح زرنگ بازی‌ها دارد. ما نوشتیم، آشنایی با خاوری‌های کوچک و آیه ۱۱ سوره رعد! بنظرشما در گام دوم انقلاب، نباید در خصوص سه مبحث آموزش، تربیت و فرهنگ، برنامه ریزی بنیادین انجام دهیم. راستی آیه ۱۱ سوره رعد چه می‌گوید؟
شعار سال: الفبای حق‌کشی
خانم "الف" به بانک می‌رود و نوبت می‌گیرد، شماره‌اش ۱۳۵ است. همان‌جا دوستش را می‌بیند که سه ساعت زودتر از او آمده و دو شماره در دستش دارد. یکی ۲۴ و یکی ۲۵. شماره ۲۵ را از او می‌گیرد و کارش را زودتر از ۱۱۰ نفر دیگر انجام می‌دهد و خوشحال بانک را ترک می‌کند.

آقای "ب" راننده تاکسی است. هر روز دقایقی را فریاد می‌زند تا مسافرانش تکمیل شده و حرکت کند. امروز باران شدیدی می‌آمد. آقای "ب" کسی را سوار نمی‌کرد و می‌گفت که فقط دربست می‌رود.

خانم "پ" پنجره را باز می‌کند و زیرسفره‌ای را داخل کوچه می‌تکاند.

آقای "ت" در اتوبان می‌بیند که همه ماشین‌ها در ترافیک سنگینی هستند. وارد شانه خاکی می‌شود و از چند صد نفر جلو می‌زند و بعد به داخل صف ماشین‌ها می‌آید.

خانم "ث" فروشنده است. کیفی می‌فروشد با قیمت ۲۰ هزار تومان. توریستی از همه‌جا بی‌خبر می‌آید که کیف را بخرد. قیمت را می‌پرسد، در جواب می‌شنود: ۶۰ هزار تومان.

آقای "ج" کارمند است. در ساعتی که اوج کار است و مراجعین صف کشیده‌اند، در اتاقش را بسته، چایی می‌ریزد و می‌نشیند کنار همکارش هرهر می‌خندد.

یک لحظه با خودتان روراست باشید و بپذیرید که همه ما به اندازه "توانمان" متجاوزیم و دیکتاتور و ضایع‌کننده حق دیگران.

حالا شما بیا و این عده از مردمی که تجاوز به حق دیگری را هر روز و هر روز تمرین می‌کنند، بگذار به‌عنوان مسئول یک کشور.

سوءاستفاده از قدرت و دیگر کارها، طبیعی‌ترین نتیجه ممکن خواهد بود.

مسئولین از هوا نازل نشده‌اند.
 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی مصاف
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین