پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
نماینده مردم سراوان و عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: خانه‌های بهداشت در مناطق محروم باید مجهز به سرم ضد عقرب و مار شوند.
شعار سال: ملک فاضلی افزود: امیدواریم این حجم از توجه و بودجه که توسط وزیر بهداشت صرف مقابله با کرونا و واکسیناسیون شده که واقعاً در جای خود کار شایسته و قابل تقدیری است، اما این موضوع نباید موجب شود که تصمیم گیران نظام بهداشت و درمان کشور از سایر موضوعات حوزه بهداشت و درمان غافل شوند.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم نسبت به بیماری‌های شایع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، به ویژه استان سیستان و بلوچستان توجه جدی تری شود و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی مورد غفلت قرار نگیرد.

فاضلی افزود: در این مناطق ممکن است فاصله یک مرکز درمانی و خانه بهداشت تا بیمارستان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر باشد، آن هم با مسیر‌های روستایی سخت و صعب العبور که فاصله زمانی زیادی ایجاد می‌کند و انتقال بیمار به بیمارستان دشوار، پر هزینه و زمان بر است.

به گفته نماینده مردم سراوان، باید با تجهیز و توانمندسازی خانه‌های بهداشت، هم از منظر بحث پیشگیری و هم از منظر خدمات درمانی، شرایطی را فراهم کرد که بیماران به امکانات لازم دسترسی داشته باشند.
 
کمبود سرم ضد عقرب و مار در خانه‌های بهداشت مناطق محروم

وی ادامه داد: یکی از این موارد، تأمین سرم‌ها و پادزهر‌های ضد عقرب و ضد مار است، چرا که با توجه به خصوصیات جغرافیایی در مناطق روستایی و حتی مرزی، عقرب زدگی و مار گزیدگی شایع است و باید بلافاصله سرم‌ها و پادزهر‌های مربوطه به بیمار تزریق شود و انتقال بیمار به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر آن طرف تر، واقعاً مخاطرات زیادی را برای سلامت وی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: علاوه بر ضرورت توزیع مناسب و گسترده سرم‌ها و پادزهر‌های لازم برای عقرب زدگی و مار گزیدگی، لازم است که پزشکان نیز آموزش‌های تخصصی‌تری در رابطه با مقابله با این موارد دریافت کرده باشند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنم که وزارت بهداشت نسبت به تجهیز خانه‌های بهداشت در مناطق محروم و صعب العبور، اهتمام بیشتری داشته باشد و مراقب باشند که اثرگذاری خانه‌های سلامت و مراکز بهداشتی که واقعاً جزو طرح‌های ارزشمند و توانمندی‌های قابل افتخار کشورمان است، کاهش پیدا نکند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۳۵۰۰۹۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین