پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان امروز در مراسم آغاز به کار کمیته‌های همکاری‌های ایران و افغانستان در کابل گفت: امروز به دلیل مخالفت بیگانگان مشکلات زیادی برای مردم افغانستان پیش آمده و افغانستان دارای منابع زیادی است که دیگران اجازه نداده اند از این نعمت‌ها استفاده شود. ایران برای شکوفا کردن توانمندی‌های افغانستان در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد.

شعار سال: نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان گفت: مصالح ایران و افغانستان به هم گره خورده است.

حسن کاظمی قمی افزود: اشغالگر از افغانستان فرار کرده است، اما شرارت او وجود دارد و کاری نکنیم که مردم افغانستان به دلیل مشکلات از کشور فرار کنند. برادرانه به هم اعتماد کنیم، کاغذبازی‌ها را کنار بگذاریم و زمینه‌های همکاری را پیدا کنیم.
 
نماینده رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در کمیته‌ها در ابتدا ضرورت‌ها مطرح شود و سپس نقشه راه همکاری‌های مشترک را برای دو کشور پیدا کنیم و در چشم انداز پنج تا ۱۰ ساله کار کنیم.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا کمک کنیم اقتصاد افغانستان شکوفا و زمینه صادرات کالا‌های افغانستان فراهم شود. ما به دنبال تجارت صرف نیستیم بلکه می‌خواهیم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز همکاری کنیم تا زمینه شکوفایی افغانستان فراهم شود.
 
در همین حال کمیته‌های همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در کابل آغاز به کار کرد. در سومین روز سفر کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان کمیته‌های همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و طالبان در هفت کمیته در کابل آغاز به کار کرد.
 
در مراسم آغاز به کار کمیته‌ها سرپرستان وزارتخانه‌های زراعت، امور مهاجران، اطلاعات و فرهنگ، اقتصاد و تجارت و صنعت طالبان حضور دارند.
 
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان و هیات همراهش روز سه‌شنبه نیز با ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رییس کابینه طالبان دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و افغانستان گفتگو کرد.
 
همچنین در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، توافق صورت گرفت.
 
همچنین حسن کاظمی قمی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز روز سه شنبه دیدار و درباره مسایل مختلف ازجمله موضوعات سیاسی، اقتصادی، امور مهاجرین، روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.

                                                                                                                      
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیدارنیوز، تاریخ انتشار:  26 آبان1400، کدخبر: 114485،www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین