پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر فاصله گرفتن از شعار و تمرکز بر عمل و خدمت به مردم گفت: بسیجی بودن، به فرم و کارت و چفیه نیست؛ بلکه به مرام و اخلاق و عمل است.

شعار سال: سید پرویز فتاح در نشست سراسری فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: شهدا زنده اند و امروز شاید بزرگ‌ترین دستاورد این جلسه، ذکر و یادی است که از شهدا می‌کنیم تا فراموش نکنیم برای این انقلاب چه جوانانی جانشان را تقدیم کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم بسیجی باشیم ادامه داد: نکته مهم آن است که بسیجی بودن، به فرم و کارت و چفیه نیست؛ بلکه به مرام و اخلاق و عمل است و بسیجی باید نمادی از همه خوبی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه مرام بسیجی، جذبه‌ای است که دل‌ها را نرم می‌کند، گفت: اخلاق فرماندهان در دوران دفاع مقدس، دل‌ها را جذب می‌کرد و بسیجیان در رفتار و عمل فرماندهانشان، هیچ تفاوتی با کلام آن‌ها نمی‌دیدند و فرماندهان آیینه‌ای بودند که بسیجیان خود را در آن‌ها نظاره می‌کردند.

فتاح افزود: ما امروز در میدان عمل، باید به تکالیف خود توجه کنیم و امروز ما فراتر از ظواهر امر، نیازمند جذب مردمی هستیم که همه مرام بسیجی دارند گرچه شاید عضو این نیرو نباشند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه مردم ایران همواره مرام و رفتار بسیجی داشته اند گفت: بسیج خاک پای مردم است و باید متواضع و با اخلاق باشد و منافع نظام را بر منافع خود مقدم داند همانطور که در میدان‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس، کمک به مردم در سیل و زلزله و کرونا، این مرام را بار‌ها دیده ایم.

وی با بیان اینکه امروز نظام ما نیازمند روحیه بسیجی است گفت: اداره نظام در همه امور، نیازمند روحیه بسیجی است و در صورت داشتن چنین روحیه‌ای می‌توانیم ولایت خدا را بر سرمان حس کنیم و در حصن حصین الهی قرار گیریم.

فتاح با بیان اینکه باید از دو دستگی‌ها و خط کشی‌ها فاصله گرفت گفت: امروز متأسفانه محرومان و مستضعفان در کشور شرایط سختی را دارند و علی رغم این شرایط سخت، شاهد پای کار بودن مردم در تمامی میدان‌ها هستیم؛ این همان روحیه بسیجی مردم است که باید قدر آن را بدانیم و خدمتگذار آن‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از اقدامات شکلی و ظاهری فاصله بگیریم تاکید کرد: صدای عمل از همه سخنرانی‌ها و خطابه‌ها بالاتر است و برای همین است که می‌گویند دو صد گفته، چون نیم کردار نیست؛ پس از بنر‌ها و شعار‌ها فاصله بگیریم و به سمت عمل برای خداوند و خدمت به مردم حرکت کنیم و ایمان داشته باشیم که خداوند عمل مخلصانه و صالح را خریدار است و اوست که نتیجه عمل ما را در این دنیا و آن دنیا تضمین می‌کند.

فتاح در ادامه با اشاره به اهمیت فرمانبری از ولایت برای رسیدن به مقصد گفت: ما به عنوان بسیجی باید خودمان را با ولایت تنظیم کنیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که مانند یک سرباز راستین، گوش به فرمان، ولی که همان فرمانده است باشیم و ایمان داشته باشیم که ما در مسیرمان تا زمانی که گوش به فرمان ولایت هستیم، بن بستی نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه اموال در اختیار بنیاد، باید صرف خدمت به مردم و مستضعفین شود تاکید کرد: تکلیف و وظیفه ما این است که از منابع در اختیارمان برای تولید و اشتغال استفاده کنیم و سود حاصل را برای محرومان هزینه کنیم و خوشبختانه در این مدت، توفیقات خوبی نصیب ما شده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در تفکر بسیج گفت: به لطف خداوند این شرایط سخت سپری خواهد شد و باید تلاش کنیم تا یک بسیجی واقعی برای، ولی و رهبرمان باشیم و اطمینان داشته باشیم که وعده خداوند، امام راحل و رهبر انقلاب محقق خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۳۵۹۹۰۷، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین