پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
در کابینه‌ی نخستین نخست‌وزیر زن سوئد، دو سیاستمدار ایرانی‌تبار هم به چشم می‌خورند.
شعار سال: ماگدالنا اندرسون نخست‌وزیر جدید سوئد اعضای کابینه جدید این کشور را منصوب کرده است.

▫️اردلان شکرابی وزیر پیشین تامین اجتماعی که در این سمت ابقا شده است، و خشایار فرمانبر که به سمت وزیر انرژی و توسعه دیجیتال در کابینه جدید منصوب شده است.

▫️اردلان شکرآبی ۴۳ ساله، به عنوان وزیر امور بیمه‌های اجتماعی انتخاب شد.

▫️او که در یازده سالگی به همراه خانواده‌اش به سوئد پناهنده شده، در سال‌های گذشته نیز سمت‌های مختلفی در دولت‌های مختلف سوئد داشته و در کابینه‌ی دولت جدید نیز ابقا شده است.

▫️شکرابی در اکتبر سال ۲۰۱۴ به عنوان وزیر اداره عمومی وزارتخانه اقتصاد دولت استفان لوفون انتخاب شد.

▫️وی در انتخابات ۲۰۱۴ پارلمان سوئد به عنوان یکی از نمایندگان استان استکهلم به پارلمان این کشور راه یافت.

▫️این حقوقدان و فعال حقوق بشر، در کنگره حزب سوسیال دموکرات سوئد به عنوان عضو علی‌البدل در هیئت رهبری این حزب نیز برگزیده شده بود.

▫️در دسامبر سال ۲۰۰۴ روزنامه «داگنس نیهتر» چاپ استکهلم فاش کرد شکرابی که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ رئیس SSU (گروه جوانان سوسیال دموکرات‎های سوئد) بوده از صندوق این گروه مبلغی را به حسابی واریز کرده که از آن برای پروژه‌های یکپارچه‎‌سازی استفاده می‌شده است.

▫️از این حساب همچنین برای خرید‌های شخصی هم استفاده شده است. خود شکرابی البته مدعی شده که نمی‌‎دانسته این پول از کجا آمده است.

▫️همچنین اعلام شده است که در طول دوران ریاست شکرابی در SSU یک تقلب بزرگ دیگر هم صورت گرفته است. این گروه تعداد اعضا را بیشتر از مقدار واقعی اعلام کرده تا بودجه بیشتری بگیرد.

◻خشایار فرمانبر ۴۵ ساله و متولد شهر بوکان در آذربایجان غربی است.

▫️خشایار فرمانبر نیز به سمت وزارت انرژی و دیجیتال‌سازی منصوب شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شهر خبر، تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: shahrekhabar.com/۱۶۳۸۲۹۴۳۰۰۱۹۷۹۸
اخبار مرتبط
برچسب ها: سوئد ، نخست وزیر ، ایرانی ، دولت
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین