پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
یکی از روش‌های سرقت خودرو‌های خاص که شاید هنوز در ایران گزارش رسمی نشده، سرقت خودرو با ایرتگ اپل (AirTag) است. در این روش، سارقان اقدام به چسباندن ایرتک اپل، به بدنه خودرو نموده و با ردیابی آن، به آدرس منزل و محل کار مالک خودرو می‌رسند و در فرصتی مناسب، اقدام به سرقت خودرو می‌کنند. لازم به توضیح است که ایرتک اپل نوعی ردیاب بوده و نمونه‌های دیگر آن در همه جای دنیا، زیاد است.

شعار سال: گروهی از سارقان کانادایی از روش جدیدی برای ردیابی و سرقت وسایل گران‌قیمت استفاده می‌کنند، آن‌ها ایرتگ اپل را در بخشی از خودرو‌های گران قیمت پارک شده در مناطق پرتردد قرار می‌دهند که صاحب آن متوجه نشود. سپس با استفاده از ردیاب، محل سکونت صاحب خودرو را متوجه می‌شوند و در زمان مناسب اقدام به سرقت وسیله مورد نظر می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سارقان با استفاده از پیچ گوشتی از در راننده یا سرنشین وارد خودرو می‌شوند، سپس از دستگاه عیب یابی الکترونیکی استفاده می‌کنند و تنظیمات را به گونه‌ای تغییر می‌دهند تا خودرو بتواند کلید دیگری را بپذیرد، پس از آن سارقان سوار خودرو می‌شوند و فرار می‌کنند.

توصیه شده است که افراد قفلی بر درگاه داده قرار دهند تا مانع دسترسی سارقان به پورت کامپیوتر برای برنامه ریزی دوباره کلید‌ها شود. پلیس استفاده از نظارت تصویری خانگی را پیشنهاد می‌کند، البته باید مطمئن شوید که دوربین برای نظارت بر خودروی شما در روز و شب تنظیم شده است، سپس افراد باید در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس تماس بگیرند.

ایرتگ اپل که برای ردیابی مواردی مانند کلید، کیف پول، دوچرخه، حیوان خانگی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است به یکی از پولسازترین محصولات شرکت اپل تبدیل شود. قیمت هر کدام از ایرتگ‌ها ۲۹ دلار و بسته چهارتایی آن ۹۹ دلار خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۴۰۰۵۴، www.imna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین