پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری نشست فعالان انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مناسبت بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه طی روز‌های ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در قم گفت: این نشست می‌تواند نقطه عطفی در آشنایی و گفتگوی فعالان علمی دو حوزه علم و دین و طراحی مسیری برای انجام پروژه‌های مساله محور باشد.
شعار سال: دکتر مجید احمدی با بیان این مطلب افزود: بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج ملکوتی آیت اللّه مفتح، است که از بنیانگذاران اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بودند. ایشان در راه تحقق اندیشه و آرمان بلند امام راحل رحمه الله در راستای اتحاد و هم افزایی حوزه و دانشگاه، تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام داند و به پاس تکریم این شهید والامقام و به منظور ایجاد فضای گفتگو و بررسی زمینه‌های مشترک تعامل فی مابین فعالین علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و طلاب جوان برآن شدیم تا با حضور تنی چند از نخبگان دانشگاهی و حوزه، نشستی را در شهر مقدس قم با حضور جمعی از مسئولان و اعضای فعال انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه همواره جایگاه آموزش و پژوهش درحوزه اندیشه‌های علمی بوده است و رسالت بلند آنان هدایت جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است. دانشگاهیان به عنوان روشنفکرانی که از افق بالاتری به جامعه می‌نگرند، می‌توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند و در سوی دیگر حوزه‌های علمیه نیز در جامعه دینی و نظام ارزشی ما دارای جایگاه مهمی هستند. نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: با نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان در می‌یابیم که عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و بویژه مبارزات مردم علیه طاغوت و حکومت‌های فاسد، پیشاپیش مردم به قیام برخاسته‌اند. با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و پدید آمدن افق‌های تازه، مسئولیت سنگین تری بر عهده نهاد حوزه قرار گرفته است.

احمدی اظهار کرد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پابه پای علم و دین برای پیشرفت مادی و معنوی و نه لزوما دنبال کردن تخصص‌های حوزه‌ای در دانشگاه و بالعکس و در این گاه حوزه و دانشگاه دو شعبه از یک مؤسّسه علم و دین هستند از این رو این نشست سه روزه فعالان انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند نقطه عطفی در آشنایی و گفتگوی فعالان علمی این دو حوزه و طراحی مسیری برای انجام پروژه‌های مسئله محور باشد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: از برنامه‌های دیده شده در این نشست می‌توان به برگزاری به کارگاه‌های راه‌اندازی استارت آپ‌ها در حوزه سلامت، چگونگی انجام مطالعات بین رشته‌ای علم و دین، آشنایی با روش تحقیق در مطالعات بین رشته‌ای و مدیریت زمان با حضور اساتید برجسته کشوری اشاره کرد.

نشست فعالان انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سه‌شنبه ۲۳ آذر آغاز و ظهر روز جمعه ۲۶ آذر ماه در قم برگزار خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مفدا، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۲۶۰۲۱۹، www.mefda.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین