پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
تابلو‌ها بلافاصله پس از نصب به سرقت می‌روند و این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. فراموش نکنیم که اگر تابلو‌ها و علائم راهنمایی در جاده‌ها نباشند آمار تصادفات به شدت بالا می‌رود.
شعار سال: دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت، یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، پدیده سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان است.

وی افزود؛ تابلو‌ها بلافاصله پس از نصب به سرقت می‌روند و این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. فراموش نکنیم که اگر تابلو‌ها و علائم راهنمایی در جاده‌ها نباشند آمار تصادفات به شدت بالا می‌رود.

دلخواه گفت؛ با وجود شیوع کرونا، با تلاش رانندگان و همکاران ما در حمل و نقل جاده ای، میزان باری که در کشور و استان جابجا شد بیشتر از میزان نرم سالانه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت؛ تعداد کل پرسنل راهداری و حمل و نقل و پایانه مرزی مهران ۴۰۰ نفر است که وظیفه نگهداری از سه هزار و ۱۸۷ کیلومتر راه را بر عهده دارند.

دلخواه گفت ارزش تقریبی راه‌های کشور بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری این جاده‌ها سالانه ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ و اعتبار مورد نیاز استان برای حفظ و نگهداری راه‌ها سالانه ۵۶۰ میلیارد تومان است، اما در عمل کمتر از یک دهم این مبلغ را دریافت می‌کنیم.

وی گفت؛ نگهداری راه‌ها به قیر وابسته است که از سال ۹۶ تاکنون قیمت قیر بیش از ۱۰ برابر شده است و این افزایش قیمت، انجام وظایف ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی گفت در سال ۹۶ اعتبارات به صورت نقدی پرداخت می‌شد، اما الان به صورت اسناد خزانه به ما پرداخت می‌شود که این اسناد بعد از سه سال به پول نقد تبدیل می‌شوند.

دلخواه گفت اگر راه‌ها اصلاح و نگهداری نشوند ما شهروندان هزینه‌ها را با خرابی خودرو و هزینه لاستیک و موارد دیگر پرداخت می‌کنیم؛ لذا اقتصادی‌تر آن است که اعتبارات را در بخش نگهداری و اصلاح هزینه کنیم. اگر روکش‌ها به موقع نباشد بیس و ساب‌بیس جاده‌ها هم تخریب می‌شود، در نتیجه هزینه‌ها چندین برابر می‌شود.

مدیر کل راهداری استان افزود؛ سطح بسیار بزرگی از حمل نقل در استان از طریق مسیر جاده‌ای و زمین انجام می‌شود و جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا و ۵ میلیون نفر در طول سال بر عهده این نهاد است که به طور قطع نگهداری و مدیریت سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت با وجود کرونا در پایانه مرزی مهران امسال بیش از ۲۵۰ هزار نفر مسافر و زائر تردد داشتند.

دلخواه یادآور شد برای هر کیلومتر خط کشی جاده‌ها بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و گفت بالغ بر هفت هزار نفر در حوزه حمل و نقل استان مشغول به خدمت هستند و ۵۴ پروژه روستایی در سطح استان در حال ساخت هستند که میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۶۵ درصد است؛ که بالغ بر ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان روکش و آسفالت شده اند.

وی در پایان بیان داشت؛ امیدواریم وضعیت اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به گونه‌ای تغییر کند که شرمنده مردم نباشیم و گفت بهسازی شانه، لکه گیری، آسفالت و نصب علائم جاده روستا‌های قجر، شانکبود و چشمه داوی در دستور کار است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باور ما، تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۹۴۲، bavarema.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین