پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
سفر‌های استانی رئیس‌جمهور سفر‌هایی به غایت کم هزینه و در عین حال فشرده که دست دولت را برای انجام آن به‌صورت پیاپی و با فاصله زمانی کم، باز گذاشت و الحق که توانست تا نمایی از یک دولت چابک و کارآمد را نشان دهد. انجام ۱۱ سفر در یکصد روز تأییدکننده این ادعاست.
شعار سال: و، اما یزد در روز‌های پایانی آذرماه، مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور، معاونان ایشان و چند تن از وزرا شد تا دیار دارالعباده، بهار در خزان را تجربه کرده باشد.

بی اغراق مصوبات و دستاورد‌های این سفر را می‌توان بهبودبخش شرایط نیازمند توجه استان یزد دانست که امید می‌رود با عملیاتی شدن آنها، کالبد استان، جان تازه کند.

استان یزد با همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیلش، با چالش‌های بزرگی نظیر محدودیت شدید منابع آبی پایدار، خشکسالی‌های پی‌در‌پی و کاهش نزولات جوی، آلودگی هوا و توسعه نامتوازن و نامتعادل مواجه است که مستلزم تغییر در نگرش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق توسعه و پیشرفت عادلانه و ساختارمند با نگاه به آمایش سرزمین و سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم است.

خشکسالی‌های پی‌در‌پی استان یزد نیاز‌های آبی استان در گذر زمان را به‌طور مستمر افزایش داده به‌طوری که در سال‌جاری نیاز استان به آب شرب و بهداشت به بیش از ۱۱۱ میلیون مترمکعب رسیده و با وجود انتقال آب از سرچشمه‌های کوهرنگ، با کمبود آب شرب و بهداشت به میزان ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است. از این‌رو افت کیفیت آب شرب و سختی بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ آب مصرفی، تهدیدی جدی برای سلامت مردم استان محسوب می‌شود.

نباید از نظر دور داشت که در برنامه‌ریزی‌ها و تنظیم مصوبات آنچه ضروری می‌نمود، اتخاذ رویکردی عادلانه به رشد مناطق مختلف استان برای نیل به توسعه متوازن، منضبط و قاعده مند، تأمین مسکن، حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزایش تاب‌آوری استان در برابر چالش‌هایی همچون فقدان منابع آبی پایدار، خشکسالی و آلودگی هوا و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود بود که منجر به تصویب موارد ارزشمندی شد که توجه به تأمین آب شرب با کیفیت و پایدار در دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت، اختصاص ۷۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۷۳ پروژه کد دار و واجد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اخذ مجوز برای پرداخت تسهیلات بانکی به میزان ۶۶ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه ۱۰۶ پروژه و تأکید بر احیای فرهنگ دارالعباده و لحاظ شدن یزد به‌عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی و نوآوری و بهره‌وری و ایجاد منطقه ویژه گردشگری و سلامت و قطب انرژی خورشیدی منطقه، شمه‌ای از این همه است تا نویدبخش حرکت استان در مسیر توسعه باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۷۶۴۰۱۶، www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین