پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: افراد باید برای گسترش علم و فناوری تربیت شوند و از سویی باید به تقاضای علم و فناوری در کشور دامن زد؛ چراکه بسیاری از گرفتاری‌ها با گذر از دالان علم حل می‌شوند.

شعار سال: دکتر غلامعلی منتظر در جشنواره منطقه‌ای «رویش کویر» که طی روزهای 27 و 28 آبان ماه در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره رویش توجه همه را به فضای نوآوری و دانش‌بنیان بودن جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه راه توسعه کشور توسعه‌ای مبتنی بر علم و دانش است و به جز این راه دیگری نیست، تصریح کرد: نتایج وابستگی بیش از یکصد سال به منابع زیرزمینی نشان می‌دهد که به جز تکیه بر علم نمی‌توان برای توسعه کشور کاری انجام داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه کشور باید به سمت توانمندسازی نیروهای خلاق حرکت کرد و از خرد نیروهای انسانی کشور بهره‌مند شد.

منتظر تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که با وجود بیش از 14میلیون دانش‌آموز و حدود پنج میلیون دانشجو، کشور به لحاظ علمی اداره می‌شود؛ اما ایران، کشوری دانش‌بنیان و دانش پایه نیست و برای گسترش این فضا راه طولانی را باید طی کرد.

وی با اشاره به اینکه در یک قرن اخیر برای رفاه کشور گام موثری برداشته نشده است، افزود: مسیری که از اینجا به بعد باید به آن توجه بیشتری شود، توجه به نیروهای جوان است.

منتظر در ادامه با بیان این‌که ایران منابع انسانی خوبی دارد و همچنین از بیشترین تعداد مهندسان در بین کشورهای‌ منطقه بهره‌مند است، گفت: این‌ها پتانسیل‌های خوبی برای دانش‌بنیان بودن محسوب می‌شوند و در یک دهه اخیر نیز توجه به علم و فناوری معطوف شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق فضای علم و فناوری در کشور به برگزاری جشنواره اقدام و در گام اول نیروهای خلاق را شناسایی می‌کند و به دنبال پرورش این افراد برای استفاده از علم و خرد آنها است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: در جشنواره رویش کویر بین۱۲۰ تا۱۳۰ اثر ارائه شده و مسیری که بعد از این در نظر گرفته شده، این است که افراد بتوانند نوآوری فردی علمی خود را به نوآوری شرکتی تبدیل کنند و از خلاقیت‌های فردی راهی برای خلاقیت‌های نهادی در پیش گیرند.

منتظر ادامه داد: خلاقیت‌ها مسیر نوآورانه را پیش می‌برند؛ این در حالی است که ما هنوز نتوانستیم چرخه ملی نوآوری را در زیر ساخت‌های مرتبط با خلاقیت پیش ببریم.

وی عنوان کرد: در این جشنواره افراد خلاق، شناسایی و با کمک پارک علم و فناوری پردیس خلاقیت‌های فردی به شرکتی نوپا تبدیل می‌شوند؛ این افراد با تجهیزات اندکی که دارند، وارد میدان و تا تاسیس یک شرکت نوپا حمایت می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: محل استقرار نهادهای دانش‌بنیان تا زمانی‌که به شرکت تبدیل شوند، در پارک علم و فناوری خواهد بود و به صورت مستقیم از سوی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شوند و زمانی که شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد، تسهیلات بی نهایتی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار : 29آبان 1394 کد خبر: 94082917579، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین