پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
رهبر جریان صدر بر لزوم تسریع در انتصاب استاندار جدید نجف اشرف و توجه به این استان از طریق تامین منابع مالی و پشتیبانی معنوی تاکید کرد.
شعار سال: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر شامگاه (جمعه) با صدور بیانیه ای، به اعلام استعفای «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف از منصب خود واکنش نشان داد و خواهان تسریع در انتصاب استاندار جدید این استان واقع در جنوب غرب عراق شد.

در بیانیه صدر در این باره آمده است: گامی به سمت راه درست، منظورم استعفای استاندار نجف اشرف می‌باشد؛ این گامی است که برای وی محسوب می‌شود در راستای حفاظت از شهر امیر المؤمنین (ع) و حفظ آبروی خودش (الیاسری).

رهبر جریان صدر در ادامه بیانیه خود ضمن اعلام این که دولت عراق باید از الیاسری و خانواده وی در قبال هر گونه آسیب احتمالی که امکان دارد به آن‌ها وارد شود، محافظت کند و بر اساس قانون و مقررات اجرایی با استعفایش تعامل داشته باشد تا افرادی که به پست و منصب می‌چسبند، دست از این کار بردارند، تاکید کرد که در غیر این صورت، همه پیامد‌های قانونی این مسئله را بر عهده دولت می‌گذارند.

صدر ضمن تاکید بر این که باید به سرعت یک استاندار شریف و توانا برای نجف اشرف منصوب گردد و به این استان نیز از طریق تامین منابع مالی و پشتیبانی معنوی رسیدگی شود، خاطر نشان ساخت که برای رسیدگی به این پرونده در آمادگی کامل به سر می‌برند.

رهبر جریان صدر در حالی خواهان تسریع در انتصاب استاندار جدید نجف اشرف شده که ساعتی پیش از آن، الیاسری در یک کنفرانس مطبوعاتی، تصمیم قطعی خود برای استعفا از این منصب را اعلام و تاکید کرد که درخواست استعفا را دوشنبه هفته آینده برای «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق ارسال می‌کند.

استاندار مستعفی نجف اشرف ضمن تکذیب این که برای استعفا از منصب خود تحت فشار الکاظمی یا صدر قرار گرفته باشد، اظهار داشت: من به دیدار آقای صدر رفتم و همه شرایط را برای وی توضیح دادم، وی مسئله را درک کرده و هرگز از من نخواست استعفا بدهم.

الیاسری در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین به قدردانی از رهبر جریان صدر، همه جریان‌های سیاسی و همه مسئولان استان نجف اشرف پرداخته و تصریح کرد: آقای صدر در بازدید از شهرداری صحبتی در مورد استعفا نکرد بلکه گفت که همه چیز بر اساس قانون خواهد بود.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۸۵۳۲۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین