پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
شهید شیرزاد نظری در سال 1332 در روستای سراب ایوان از خانواده کشاورز و متدین دیده به جهان گشود.
شعارسال: شهید شیرزاد نظری در سال 1332 در روستای سراب ایوان از خانواده کشاورز و متدین دیده به جهان گشود و از طریق کشاورزی و کار بر روی زمین به خانواده اش کمک می کرد.

پس از پیروزی انقلاب و بدلیل علاقه وافری که به سپاه داشت به آن نهاد پیوست و مدت چهار سال در قسمت اطلاعات عملیات مشغول خدمت به رزمندگان بود.

این شهید فداکار در جبهه های حق علیه باطل، بارها در عملیات های مختلفی از جمله سومار، قصر شیرین، کردستان، مناطق جنوبی و والفجر3 که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه فک و بینی شد شرکت داشت، تا اینکه بعد از سالها انتظار شهادت در عملیات والفجر10 در منطقه شاخ شمیران کردستان به دیدار معبود شتافت.

پیکر مطهرش بعد از گذشت 13 روز که در منطقه جا مانده بود به خانواده اش تحویل داده شد.

خبرنگار جهاد و مقاومت جویزر با همسر شهید شیرزاد نظری به گفتگو نشست. متن کامل این مصاحبه را در زیر می توانید بخوانید.

در سال1353به سبب نسبت فامیلی که باهم داشتیم ازدواج کردیم که حاصل ان 6 فرزند بود.

شهید به سبب علاقه ای که به نظام و انقلاب داشت از همان ابتدای شروع جنگ داوطلبانه عازم صحنه نبرد شد و به سبب شغلی که در منطقه داشت کمتر به مرخصی می آمد و گاهاً اوقاتی تا 5 ماه نمی توانست به دیدار خانواده بیاید.

یادم هست بعد از گذشت چند ماه به مرخصی آمد قرار شد مدت طولانی بماند،اما با گذشت چندروز به علت حساس بودن وظیفه اش به منطقه بازگشت.

ما نبودش را بخوبی احساس می کردیم و با وجود سختی که داشت اما ته دلم رضایتی وجود داشت.

* مجروحیت شهید نظری:

حین اجرای یکی از عملیات ها شهید مورد اصابت ترکش قرار می گیرد واز ناحیه فک و بینی دچار آسیب می شود و بعلت شدت جراحات دو ماه مرخصی استهلاجی برایش صادر کردند اما طاقت نیاورد و بی تابی در صورتش نمایان بود و بعداز گذشت دوهفته به خط مقدم بازگشت.

* شهادت:

در اخرین دیدار شهید نظری با خانواده که سه ماه قبل از شهادتش بود آشنایان و دوستان اصرار داشتند که دیگر با توجه به اینکه دین خود را به جبهه ها ادا کرده از رفتن منصرفش کنند اما هیچوقت قبول نکرد و قبل از آخرین رفتنش در حین وداع در دلم آشوبی به پا بود و نوعی احساس میکردم اخرین وداع اخر است و همین اتفاق نیز رخ داد.

شهید شیرزاد نظری به همراه چند نفر در عملیات والفجر 10 در منطقه شاخ شمیران کردستان که برای شناسایی رفته بوند به معبر مین برخورد می کنند،معبر را باز می کنند اما ظاهراًعراقی ها متوجه عبور شدند و معبر را تر میم می کنند در برگشت ناخواسته وارد میدان مین می شوند وشهید نظاری آسیب جدی می بیند و در نهایت به شهادت می رسد.

بدلیل حجم بالای عملیات و آتش دشمن پیکر شهید مدت 13 روز در منطقه جا می ماند و در نهایت از طریق یکی از همکارنش در سپاه شهادت وی به اطلاع خانواده رسانده می شود.

* خواب شهادت

شهید قبل از وداع اخر برایم تعریف کرد که خواب دیده ام در صفی ایستاده ام که این صف جلودارش حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند و هرکس در آن صف بود ناپدید می شد وقتی جلو رفتم و پرسیدم جوابم این بود شما چند مدت دیگر بمانید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جویزر، تاریخ انتشار: 11 مهر 1395، کدخبر: 16594، www.joyzar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
خیلی دوست دارم در خصوص مکانیزم عمل و چگونگی وقوع رویاهای صادقه اطلاعات بیشتری داشته باشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین