پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای به آزادی بیان و حل مسائل صنفی و شغلی و معیشتی و همچنین ارتقای اخلاق حرفه رسانه‌ای توجه شده است. باید فضای هم‌اندیشی مجازی ایجاد شود و اصحاب رسانه دغدغه‌های خود را بیان کنند تا بررسی و در نظام جامع رسانه‌ای این مشکلات حل شود.
شعار سال: محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه ۹ دی‌ماه در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌های استان قم با اشاره به اشراف کامل بر مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌ها و اصحاب رسانه همچون معیشت خبرنگاران، مشکلات بیمه‌ای، مشکلات اقتصادی، لزوم نشاط در رسانه‌ها، امنیت شغلی اصحاب رسانه، ساماندهی وضعیت روزنامه‌های سراسری، از تغییر ساختار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ خبر داد و گفت: ساختار معاونت مطبوعاتی در حال تغییرات است و مقرر شده حوزه معاونت مطبوعاتی و رسانه‌های نوین ایجاد شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع، اضافه کرد: باید متناسب با تغییر وضعیت و آرایش رسانه‌ای، تغییراتی را در ساختار ستاد و صف وزارت ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بخشی از کار‌ها باید در نظام جامع رسانه‌ای صورت بگیرد که در حال پیگیری است، اما قواعد را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که اخلاق و مسائل حرفه‌ای رعایت شود.

اسماعیلی افزود: امروز با نسل جدیدی از رسانه‌ها روبه‌رو هستیم که آرایش رسانه‌ای را به هم زدند؛ متأسفانه میزان مراجعه به روزنامه‌ها به ۲‌دهم درصد کاهش پیدا کرده است و نیازمندیم، متناسب با این فضای جدید اتفاقات را ببینیم و تغییرات را انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای به آزادی بیان و حل مسائل صنفی و شغلی و معیشتی و همچنین ارتقای اخلاق حرفه رسانه‌ای توجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدور مجوز نشریات هم گریزی زد و گفت: در مجموع، ۱۳ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه نشریات صادر شده و بیش از ۴۰ خبرگزاری داریم. باید فضای هم‌اندیشی مجازی ایجاد شود و اصحاب رسانه دغدغه‌های خود را بیان کنند تا بررسی و در نظام جامع رسانه‌ای این مشکلات حل شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: هر هفته شنبه‌ها ۲ ساعت با اصحاب رسانه دیدار داریم و فعالان مجازی و روزنامه‌نگار‌ها با گرایش‌های سیاسی مختلف و خبرنگاران به بیان موضوعات و دغدغه‌های خود می‌پردازند و تلاش می‌کنیم بازآرایی رسانه‌ای صورت بگیرد.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه ۸۶ هزار عضو صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای رسانه‌ای بیمه دارند و عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از تسهیلات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: حدود ۵۰۰ میلیارد از نهاد ریاست جمهوری به این صندوق اعطا شد تا به اعضای رسانه‌ای تسهیلاتی ارائه شود و شرایطی مهیا شده تا اعضای صندوق بتوانند وام ۳۰ تا ۵۰ میلیونی با سود ۲ درصدی دریافت کنند.

عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه اعضای عضو صندوق اعتباری هنر باید تکریم شوند، ادامه داد: مدافع عضویت همه خبرنگاران در صندوق هنرمندان هستم و در این حوزه مشکلی نداریم.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش می‌رود، کمیته‌هایی تشکیل شده که همه آیین‌نامه‌ها را به نفع «اقتصاد فرهنگ» و افزایش کیفیت محصولات فرهنگی و هنری بازبینی می‌دهند و به‌روزرسانی می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه سلیقه منطقه‌ای و شهری و استانی نداریم، عنوان کرد: یک مجموعه حاکمیتی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد است که براساس قوانین فعالیت می‌کند و برای آن شهر و استان تفاوتی ندارد.

وی افزود: از آنجا که قم پایگاه و خاستگاه انقلاب است، تفاهم‌نامه جامع با مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران داریم و نگاه به قم ویژه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۱۶۴۶۴، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین