پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است در جریان سفر امیرخان متقی، وزیر خارجه گروه طالبان، به تهران، احمد مسعود، فرمانده جبهه پنجشیر در افغانستان، و محمد اسماعیل خان، والی سابق ولایت هرات، با مقام‌های طالبان دیدار کرده‌اند.
شعار سال: سخنگوی طالبان در صفحه توییترش درباره سفر دیروز هیاتی از طالبان به تهران نوشت: اسماعیل خان و احمد مسعود با هیاتی از امارت اسلامی در تهران دیدار کردند. طی این نشست، امارت اسلامی به آن‌ها اطمینان داد می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور بازگردند.

مقام‌های گروه طالبان می‌گویند سفرشان به تهران و دیدار با مقام‌های ایران «سازنده» بوده است. احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان، گفته است در این سفر مسائل اقتصادی، امنیتی و ترانزیت بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز امروز در نشست خبری خود از مذاکرات با طالبان ابراز رضایت کرد و گفت در مذاکرات مقام‌های ایران و گروه طالبان بحث‌هایی در زمینه اقتصادی، انرژی، مراودات مالی و ایجاد مناطق آزاد مرزی مشترک در سه کارگروه دنبال شده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه همچنین گفته ایران هنوز به نقطه به‌رسمیت‌شناختن طالبان نرسیده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۹۰۰۰، www.eskannews.com
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین