پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که براساس شواهد، قرائن و مستندات این میزان کافی نیست. حداقل باید ۷۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه منابع مالی در نظر گرفته شود و به‌طور واقعی و کافی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال آینده تعیین شود.
شعار سال: کلیات لایحه بودجه به تصویب رسید و هنوز بسیاری از مباحث در آن مبهم است. هنوز منابع جایگزین دلار ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی مانند دارو تعیین نشده است. دولت در لایحه بودجه سال آینده حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که برای جامعه ایران باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در نشست امروز عصر با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو آثار و تبعات و همچنین سیاست دولت در زمینه حذف ارز یارانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

علی اصغر باقرزاده دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی سیاست دولت برای تامین داروی مورد نیاز مردم در سال آینده در نشست امروز با حضور مسئول سازمان غذا و دارو و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطروحه در این جلسه زمان‌سنجی مناسب برای حذف ارز یارانه‌ای در کشور بود و نمایندگان این سوال و دغدغه را داشتند که آیا اکنون شرایط و ظرفیت لازم در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای اجرای چنین برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟

باقرزاده تاکید کرد: بحث بعدی این بود که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آیا منابعی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده کافی است یا خیر و اینکه در صورت کافی بودن منابع مالی، آیا زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع وجود دارد؟ زیرا در بحث راه‌اندازی نسخه الکترونیکی و یا پوشش بیمه‌ای ۸ میلیون نفر افراد فاقد بیمه هنوز اقدام موثری انجام نشده و دولت اعلام کرده زیرساخت آن فراهم نیست.

کسری بودجه برای تامین دارو

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که براساس شواهد، قرائن و مستندات این میزان کافی نیست. حداقل باید ۷۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه منابع مالی در نظر گرفته شود و به‌طور واقعی و کافی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال آینده تعیین شود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز بسیاری از دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان مطرح و مسئولان دولتی پاسخ دادند، اما این پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود و قرار شد، فردا بعدازظهر ساعت ۱۴ نشستی دیگر با مسئولان دولتی برای بررسی همه جوانب بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا سوالات نمایندگان در این خصوص پاسخ داده شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۷۳۹۶۹، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
یه عددی در نظر گرفته شده شاید بدون هیچ گونه کارشناسی بعد کلیاتش تصویب میشه ولی با واقعیت کلی فرق داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین