پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
یکی از مسائلی که در گام دوم انقلاب باید مورد توجه خاص قرار گیرد، مقابله رسمی با غلو‌های مدیریتی، کلی گویی و ویترین چینی است. رئیس هیات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به ظرفیت تولید داخلی، مدعی شده است که ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود! این آمار در کلیت خود درست است، اما وقتی بحث‌های تک، تجهییزات بیمارستانی نظیر دستگاه‌های عکسبرداری و همانند آن می‌رسد، وابستگی کامل ما به خارج مشهود و نمایان می‌شود. آقای رئیس محترم بفرمایند برنامه انجمن یا دولت برای خودکفایی، صادرات و مواردی همانند با ذکر افق زمانی به چه صورتی است. هشدار می‌دهیم که با دادن آمار‌های جهت دار، بستر را برای گمراهی نظام برنامه ریزی کشور و تقویت دلالی تحریم و حتی سرکوب دانش بنیان‌های داخلی، فراهم نسازید.
شعار سال: مجید روحی روز سه شنبه در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با اشاره به دو سال گذشته و همه گیری کرونا و وقوع بحران در سراسر جهان و ایران گفت: این دوره زمانی برای ما آزمایش فعالیت در دوره بحران بود.

وی با بیان این که همچنان شرایط جهان و منطقه بحرانی است، گفت: جنگ اوکراین و تحریم‌های سیاسی علیه ایران همچنان شرایط ما را خاص و ملزم به فعالیت در این شرایط کرده است.

روحی با اشاره به پیام رهبری برای امسال گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بسیاری از نیازی‌های کشور را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به فاصله تعداد تخت‌های پزشکی در کشور با میانگین جهانی گفت: در حالی که تعداد تخت‌های پزشکی ایران میانگینی۱.۷ برای هر هزار نفر است که این شاخص جهانی آن ۳.۱ است و یعنی ایران نیاز دوبرابری دارد و باید با برنامه ریزی و خوداتکایی نیاز‌های کشور‌ها را مرتفع کنیم.

روحی با بیان این که ایران در منطقه در حوزه سلامت در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: البته موانع ما همچنان بسیار زیاد است و موانع دیگر کشور‌ها یک دهم ایران در این حوزه است.

وی کمبود نقدینگی در حوزه تجهیزات در حوزه سلامت را بزرگترین مشکل دانست و گفت: برخی از مواد اولیه بیش از یک سال در گمرک منتظر ترخیص می‌ماند که دردسر ساز شده است.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث تجهیزات پزشکی دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و ۴۵ شرکت بین المللی سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۶۵۶۱۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
دستگاه های پرتودرمانی و رادیو گرافی تماما از خارج وارد می شود و مشابه داخلی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین