پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
فاضلاب خام انسانی پردیس سال‌ها است که وارد سد ماملو به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین آب شیرین تهران می‌شود و سلامت مردم این کلان شهر را به خطر انداخته است.
شعار سال: یک مقام اداره محیط زیست شهر پردیس از ورود فاضلاب انسانی «تصفیه‌نشده و فاضلاب صنعتی» به تاج سد ماملو طی ده سال اخیر خبر داد. شرکت آب و فاضلاب تهران این خبر را تکذیب می‌کند.

عضو سابق شورای شهر پردیس ضمن تأیید ورود فاضلاب انسانی به سد ماملو گفت: البته پروژه‌های تصفیه فاضلاب در این مناطق در حال ساخت است، اما اکنون هیچ اقدامی در خصوص جلوگیری از ورود این فاضلاب به منابع آبی سد ماملو نشده است هرچند میزان ورود این فاضلاب کاهش داشته، اما به صفر نرسیده است.

عزیز میکائیلی، رئیس اداره محیط زیست شهر پردیس، در یک برنامه زنده رادیویی این موضوع را مطرح کرده و گفت که فاضلاب صنعتی که به این سد می‌ریزد، شامل صنایعی، چون چرم‌سازی، خودروسازی و آبکاری است.

آن طور که وی خبر داده در حال حاضر، «۷۰ درصد از فاضلاب انسانی (شهر پردیس) وارد تاج سد ماملو می‌شود».

در واکنش به انتشار این خبر، رسانه ای به نقل از شرکت آب و فاضلاب تهران نوشت که آب آشامیدنی شهروندان «از مبدأ تا نقطه مصرف پایش می‌شود» و آب تهران «هیچ مشکلی ندارد».

ورود این حجم از فاضلاب انسانی به این سد در حالی رخ می‌دهد که دو شرکت آبفا شرق تهران و شرکت عمران پردیس، مسئولیت تصفیه فاضلاب در شهر پردیس را بر عهده دارند.

اما از حدود پنج سال پیش که شرکت آبفا با اخذ مجوز زیست‌محیطی برای تاسیس تصفیه‌خانه اقدام کرده تنها یک فاز از این پروژه در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده که فقط ۲۵ درصد فاضلاب منطقه را تصفیه می‌کند.

سد «ماملو» در سال ۸۶ به منظور تامین آب مردم استان تهران در محل تلاقی دو رود جاجرود و دماوند ساخته شد و مخزن آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد.

به گفته عزیز میکائیلی، در حالی که ورود این حجم از فاضلاب انسانی می‌تواند «صدها» نوع بیماری برای مردم منطقه پردیس ایجاد کند، اطلاع‌رسانی اداره محیط زیست به تمامی دستگاه‌ها از جمله استانداری، شهرداری، وزارت بهداشت، آب و فاضلاب و ... تاکنون «بی‌نتیجه» بوده است.
تعداد بازدید : 2
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۹۰۴۳، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین