پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اخیرا مدعی شده که متاسفانه برخی به دلیل دلبستگی به نظام سلطه، علم و محصولات داخلی را قبول ندارند و الان هم سکوت مرگ‌بار این افراد را در مقابل مدیریت سنجیده کرونا در کشور می‌بینیم؟ نامبرده گفته است که با سکوت غربگرایان در مقابل مدیریت موفق کرونا در کشور مواجه هستیم. از آقای نماینده تقاضا داریم که اگر حرف زدن بلد هستند (که باید باشند)، نه برچسب بزنند و نه تملق بگویند. مناظره دانشگاهی یا رسانه‌ای با ما را برای بحث در خصوص میزان موفقیت مدیریت کرونا پذیرا شوند. حاضریم سوالات را هم قبل از مناظره خدمت ایشان ارسال کنیم. در بحران هستیم و بیش از این مصلحت به مخالفت وجود ندارد، وگرنه کارمان در برابر تملق و برچسب زدن ها، خوب می‌دانیم آقای نماینده
شعار سال: مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای عامدانه دست به ایجاد شایعه برای وارد کردن اتهام به نظام در ماجرای واکسن زدند، افزود: عده‌ای روحیه‌ای وا داده و غربگرا دارند و تصور می‌کنند علم هنگامی خوب است که غربی باشد و غیر از آن قابل قبول نیست. این افراد در قلوبشان دچار مرض شده اند و خود را به سمت کفار نزدیک می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد با استفاده از ابزار‌های مختلف برای مقابله با فرمایش مقام معظم رهبری و وارد کردن اتهام به نظام که اگر مشکلی در کشور پیش آمد آن را گردن رهبری بیندازند شروع به ایجاد کمپین‌هایی برای وارد کردن واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر کسی در قضاوت خودش مبنا و منطقی داشته باشد و تابع استدلال باشد به یک شکل، اما اگر براساس جهت‌ها و پیش فرض‌هایی که خودش دوست دارد به گونه‌ای دیگری حرف می‌زند، خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا مباحثی درباره دست‌ساز بودن یا نبودن این ویروس مطرح بود. به شکل طبیعی در موضوع واکسن نیز چنین دیدگاهی با توجه به سوابق شرکت‌های دارویی دنیا وجود داشت و عقل حکم می‌کرد درموضوع تامین واکسن با احتیاط عمل کنیم.

ویس کرمی، ادامه داد: اگر در زمینه تامین واکسن به شکل عجولانه‌ای عمل می‌کردیم، ممکن بود از سوی کشور‌های متخاصم که به هیچ قاعده اخلاقی پایبند نیستند و مصداق بارز آن در ماجرای خون‌های آلوده دیده‌ایم مورد هجمه قرار بگیریم. براین اساس و با حکم عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی برممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی که در آن زمان منطبق بر واقعیت‌ها و تهدید‌هایی که کشور را تهدید می‌کرد، تصمیم گیری شد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا و انگلیس و مرگ‌های بالای روزانه در این کشور را نشان دهنده منطق ضعیف مدافعان واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی دانست و گفت: مدافعان واکسن کرونا از انگلیس و آمریکا مدعی بودند که این واکسن‌ها مانع مرگ افراد می‌شود وبه این دلیل تلاش می‌کردند هزینه مخالفت واردات این واکسن‌ها را بالا ببرند. اکنون شاهد هستیم که در ایران روزانه کمتر از ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت می‌کنند که پاسخ روشنی به ادعای این افراد و جریان‌ها درباره صفر شدن آمار فوت با استفاده از واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی است.

وی افزود: متاسفانه برخی به دلیل دلبستگی غیرعقلانی که به نظام سلطه دارند آن را در همه حال تایید می‌کنند اما، هر علم و محصولی که در داخل به آن برسیم را باور نکرده و قبول ندارند. سکوت مرگ‌بار امروز این افراد در مقابل مدیریت سنجیده کرونا در کشور و در شرایط کنونی نیز ناشی از همین اتفاق است چیزی بیش از این از آنان انتظار نداریم.

ویس کرمی با بیان اینکه اصرار برخی جریان‌ها و فضاسازی آنان برای واردات برند‌های خاص واکسن ممکن است ناشی از تلاش آنان برای کاسبی از کرونا بوده باشد، گفت: در ماجرای واردات دارو، دست‌هایی وجود دارد که بار‌ها درباره وجود آنان هشدار داده شده است. این افراد بعضا ارز‌های دولتی را دریافت کرده و با آن موادی غیر از دارو وارد کشور کرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این شبهه وجود دارد افرادی که اصرار به واردات برخی برنده‌های خاص واکسن از آمریکا و انگلیس داشته‌اند قصد دلالی واکسن و کاسبی از کرونا را داشته باشند و این هدف را با ایجاد فشار‌های رسانه‌ای دنبال کره باشند که این موضوع می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۸۰۰۵۵، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
لطفا بفرمایید مدیریت موفق کرونا یعنی چی؟ مرگ هزاران ایرانی بدلیل کرون میشه مدیریت موفق؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
وارد نکردن واکسن به موقع و در مواقع نیاز از ناتوانی در مدیریت میتونه باشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
آلمان و انگلیس که بالای 80 درصد فایزر و مدرنا زدند چرا اینقدر تلفات دارند؟ بودجه سال گذشته المان در زمینه بهداشت و بیمه های درمانی بیش از 500 میلیارد دلار بوده است - در مقایسه با بودجه 5 میلیارد دلاری ایران یعنی صد برابر. پس چرا تلفات آن با ایران یکی است؟ ایا آنجا هم ضعف مدیریت وجود دارد؟
مدیر پایگاه

سلام 
انقلابی هستیم، غرب ستیز و پیرو ولایت ، اما نباید اجازه دادکه نقصان های سیستم حول تعاریف نابجا مخفی بماند. 
اهمال  ها  ، قصورها  و تقصیرهای  عدیده  ای  در  مدیریت  کرونا  وجود  داشته  و دارد.
این امر ربطی هم به میزان بودجه ندارد. حرف و برداشت چند نفر در خصوص ارتباط موضوع با نظام و رهبری را هم فراموش کنید که حاشیه داستان هستند. انتقاد ما بر مدیریت نظام سلامت ، شیوه فعالیت فرا دستگاهی برنامه ریزی شده ، شل کن سفت کن ها ، کم توجهی به پرسنل و ده ها موضوع و مسئله دیگر است که در شرایط حاضر، مصلحت به طرح انها نیست و باید بعد از فروکش کردن بحران بدان ها پرداخت. 
در این بین ، ورود نسبتا نابجای برادر عزیزمان مهرداد ویس کرمی و پرداختن به حاشیه ها و دامن زدن به موضوعاتی که صلاح به طرح مجدد انها نیست و برچسب زنی و غیره و غیره ، ورودی نابجا ارزیابی شده است. البته ایشان نماینده مجلس هستند و حسب اختیار قانونی ، می توانند به هر مسئله ای ورود کنند. اما حیف مان می آید که فرد پرپتانسیلی چون ایشان ورود به حاشیه نمود و توان خود را در حاشیه ها فرسوده کنند. 
جایگاه ایشان نزد ما بسیار بالاتر از برچسب زدن ها و موضوعاتی است که صلاح بر تکرار آنها نیست، می باشد.
برای شما و جناب آقای نماینده آرزوی سلامت و توفیق خدمت داریم 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین