پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع سویه جدید کرونا در ایران گفت: تاکنون ۸۰۰ فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده است.

شعار سال:یونس پناهی اظهار داشت: تاکنون 800 فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده که متاسفانه در حال صعودی است، البته شدت بیماری‌زایی امیکرون کم‌تر از سویه‌های قبلی کروناست و در صورتی که رعایت‌ها در این زمینه مورد توجه باشد بی‌شک وضعیت می‌تواند در ثبات باقی بماند.
 
وی بیان کرد: جهش‌های مختلفی از کرونا در طول 2 سال گذشته مشاهده شده ولی هم‌اکنون سویه امیکرون شایع‌ترین ویروس جهش یافته کرونا در جهان و ایران است که با توجه به سرعت بالای انتشار سویه امیکرون ویروس کرونا در عرض نهایتا سه روز کل اعضای خانواده آلوده این ویروس می‌شود در حالی که در سویه‌های قبلی ده روز زمان برای مبتلای افراد وجود داشت.
 
پناهی بیان کرد: افزایش احتمال ابتلا به سویه امیکرون در بین کسانی که واکسن نزده و بیماری زمینه‌ای دارند وجود دارد که به همین منظور امری لازم و ضروری است که تزریق سه دز واکسن برای ایمن‌سازی بدن امری لازم و ضروری است تا بتوانیم بیش از 90 درصد در برابر ابتلا و بستری این سویه بیماری مقاوم‌سازی شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و تزریق تمامی دزهای واکسن بهترین راه کنترل و مهار بیماری به خصوص سویه امیکرون ویروس کرونا بهترین موضوع برای تحقق اهداف مورد نظر است که با توجه به تنوع مختلف واکسن کرونا در کشور هم‌اکنون ذخیره خوبی در زمینه واکسن کرونا داریم.
 
پناهی بیان کرد: 120 میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده اما 10 میلیون واحد دز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده که به همین منظور امری لازم و ضروری است نسبت به تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه اقدام شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر وضعیت کرونا را در کشور به وضعیت باثباتی برسانیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 24 دی 1400، کدخبر: 2643983، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین