پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دکتر علی هاشمی دانشمند گمنام هسته‌ای در تاریخ ۲۸ دی بر اثر خونریزی داخلی ریه درگذشت. علت اصلی این اتفاق هنوز مشخص نبوده و تحت بررسی است. وی از نخبگان علمی و جز دانشمندان برتر هسته‌ای کشور، متولد ۱۳۶۵ بود. سوال اینجاست که آیا باز هم پای ترور بیولوژیک دانشمندان هسته‌ای در میان است؟ سوالی که مسلما نهاد‌های امنیتی کشور، حساسیت بیشتری برای پاسخگویی بدان داشته و در صورت نیاز و صلاحدید، اقدام به تنویر افکار عمومی خواهند نمود.
شعار سال: دکتر علی هاشمی از دانشمندان گمنام انرژی هسته‌ای ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ بر اثر خونریزی داخلی ریه درگذشت.

وی متولد ۲۴ مرداد ۱۳۶۵ در شهرستان کبودراهنگ و یکی از نخبگان علمی و جزء دانشمندان برتر هسته‌ای کشور بود. وی از دانشمندان مشغول به کار در آب سنگین اراک بود و بار‌ها مقاله‌های علمی ایشان برای اهل فن و انرژی هسته‌ای جزء بالاترین درجات علمی بوده و پروفسور زلفی‌گل از مقالات ایشان بسیار یاد می‌کردند.

وی فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه بوعلی با رتبه عالی در دفاع پایان نامه بود.

از خدمات ایشان می‌توان به مشارکت و همکاری در طراحی و ساخت دستگاه تمام ایرانی تولید نانو ذرات فولرن با کاربرد‌های مختلف صنعتی و دارویی و همچنین همکاری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و دانش بنیان در حوزه سنتز و ساخت نانو ذرات در قالب شرکت‌های مستقر در مرکز رشد اشاره کرد.

به همین مناسبت مراسمی برای بزرگداشت ایشان امروز، یکم بهمن ماه ۱۴۰۰ در مسجد جامع کبودراهنگ برگزار شد.
 
درگذشت علی هاشمی دانشمند گمنام هسته‌ای


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بسیج، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۴۰۸۸۹۱، basijnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین