پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
ذبیح الله رحمانی از برخی ناملایمت ها و حاشیه ها در جشنواره فیلم فجر می گوید. معتقد است که طی سالیان متمادی یک گروه به اصطلاح مدافع ارزش‌ها در تمام این سال‌ها معترضان جدی اینگونه محافل بوده اند و به نوعی کفن پوشان معترض جریان هنری به سردمداری یه عده هیاهوگر نقش برهم زن ماجرا‌ها را داشته اند.
شعار سال: بیست و چهار سال است که در جشنواره فیلم فجر در سالن مطبوعات و منتقدان حضور دارم. بی انگیزه‌ترین حضورم را در مهمترین محفل سینمایی کشور به دلایل متعددی همچون بی عدالتی حاکم بر فضای هنری، خستگی مفرط به لحاظ موانع سخت تولید و… اعلام می‌کنم.
 
یک اعتراف برای چهار اعتراض بر حاشیه‌های جشنواره فجر
*** اعتراض اول : طی سالیان متمادی یک گروه به اصطلاح مدافع ارزش‌ها در تمام این سال‌ها معترضان جدی اینگونه محافل بوده اند و به نوعی کفن پوشان معترض جریان هنری به سردمداری یه عده هیاهوگر نقش برهم زن ماجرا‌ها را داشته اند. اما امسال انگاری دیگر دغدغه تهاجم فرهنگی شبیخون فرهنگی و واژگان ترکیبی دیگر را ندارند و البته به صدرات امور هنری گماشته شده‌اند و سرشان در جای دیگری گرم است.

***اعتراض دوم : فیلم‌های دو روز جشنواره مملو از فقر فرهنگی قصه‌ها و البته خلأ فرهنگی عوامل سازنده، دو روی یک سکه را نشان می‌دهند. سوژه‌های درباره قشر آسیب‌پذیر جامعه که همگی در فلاکت و بدبختی غوطه‌ور هستند و دربرابر هم صف آرایی کرده و برای تکه تکه کردن همدیگر از هم سبقت می‌گیرند. سازندگان شان برای بررسی مصائب این قشر، عمیقاً منحرفانه به معلول‌ها می‌پردازند نه به علت‌ها و به قول ماکس وبر جامعه شناس به کنش و واکنش نمی‌پردازند.

*** اعتراض سوم : تعدادی از داوران این دوره در نشست‌های تخصصی به بیان نظرات خود درباره اشخاص هنری و مباحث تئوری هنر می‌پردازند. بهتر است تمام وقت و انرژی تان را وقف قضاوت عادلانه فیلم‌های جشنواره کنید، تا حرف و حدیث‌های بعد داوری مثل ادوار گذشته توجیه نشود.
یک اعتراف برای چهار اعتراض بر حاشیه‌های جشنواره فجر
 
*** اعتراض چهارم : بماند برای بعد…
 
ذبیح‌الله رحمانی 
 
توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر: 
 
ذبیح الله رحمانی متولد 1344 ، تهیه کننده و کارگردان، عضو شورای فیلمنامه، مدیر تحقیق و پژوهش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بازرس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی است. او فارغ التحصیل کارشناسی تاریخ ملل و نویسنده آثاری چون “ننه صنم”، “چشم شیشه ای” و “تک خال” است. او همچنین تهیه کننده فیلم جاده جنایت نیز می باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما ، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۶۹۰۵۱، www.cinemacinema.ir / سایر منابع .
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین