پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
روز گذشته رییس دانشگاه کردستان در شرایطی از تکمیل پروزه دانشگاه صنعت و معدن در 2 سال آینده خبر داد که سال گذشته و در آخرین سفر رییس جمهور به استان کردستان مصوب شد این پروژه تا پایان عمر دولت یازدهم تکمیل شود حال آنکه از عمر دولت یازدهم کمتر از یک سال باقی مانده است.
شعارسال: در حالی که پروژه احداث و تکمیل دانشگاه صنعت و معدن در شهرستان قروه در چهارمین سال کلنگ زنی خود با پیشرفت 30 درصدی همراه است رییس دانشگاه کردستان وعده پیشرفت 100 درصدی این پروزه را تا 2 سال آینده داده است، این درحالی است که اعتبار بخصوصی برای تکمیل این پروزه تاکنون مصوب نشده است و تمام صحبت هایی که از تکمیل پروژه شده است تنها در حد حرف و شعار باقی می باشد.

بدون شک در شرایطی که کمتر از یک سال از عمر دولت یازدهم باقی مانده است ، مسئولان و مدیران به دنبال جلب اعتماد مردم برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در دولت دوازدهم هستند که در این میان دادن وعده هایی همچون وعده های 4 سال گذشته که اعتباری به اجرایی شدن انها وجود ندارد دور از انتظار نیست.

پروژه دانشگاه صنعت و معدن شهرستان قروه که تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه صرف پیشرفت 30 درصدی ان شده است برای تکمیل به 100 میلیارد ریال دیگر نیازمند است که با این وجود در شرایطی که هم اکنون دولت با ان روبرو شده است و در حالی که خزانه خالی دولت روز به روز در زندگی مردم بیش از پیش نمایان می شود نمی توان امیدی به اختصاص چنین بودجه ای برای احداث این دانشگاه داشت.

قطعا ورود رییس دانشگاه کردستان به شهرستان قروه و بازدید از این طرح آن هم در شرایطی که امیدی برای تکمیل پروژه دانشگاه صنعت و معدن وجود ندارد و خود دولتمردان در استان کردستان نیز به خوبی بر این امر واقف هستند نخواهد توانست انگیزه ای برای مردم شهرستان قروه در خصوص تکمیل دانشگاه داشته باشد.

از طرفی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت علوم که به عنوان دستگاه های مسئول برای پیگیری اتمام پروزه معرفی شده اند نیز تاکنون با جدیت به دنبال تکمیل پروزه در شهرستان قروه نبوده اند به گونه ای که غیرفعال شدن این پروژه شرایطی را رقم زده بود که مردم شهرستان قروه خبر ایجاد دانشگاه صنعت و معدن در این شهرستان را کاملا فراموش کرده بودند.

نبود اعتبار مصوب برای تکمیل پروزه از یک سو و نیز نبود عزم جدی در مسئولین مربوطه از سوی دیگر به خوبی نشان داده است که پروژه تکمیل دانشگاه صنعت و معدن در دولت یازدهم نخواهد توانست پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

حال در چنین شرایطی با نگاهی به وعده های محقق نشده دولت یازدهم و بررسی مصوبات آخرین سفر رییس جمهور به استان کردستان در چهارمین روز از مرداد ماه سال گذشته باید گفت که سال گذشته و در سفر رییس جمهور به استان کردستان تکمیل پروژه دانشگاه صنعت و معدن مصوب شده بود که بر این اساس می بایست این پروژه تا پایان عمر دولت یازدهم تکمیل شود اما هم اکنون رییس دانشگاه کردستان خبر از تکمیل پروزه در 2 سال آینده را می دهد و این یعنی تناقضی روشن در وعده های دولت یازدهم که هر سال با یک سال تاخیر بیان می شوند چرا که از عمر دولت یازدهم کمتر از یکسال باقی مانده است.

بدون شک دادن وعده هایی که دولتمردان خود نیز امیدی به تحقق آنها ندارند نه تنها نخواهد توانست نظر مردم را جلب کند بلکه در عدم جلب اعتماد مردم نیز موثر خواهد بود.

بهتر بود رییس دانشگاه کردستان پیش از سفر به شهرستان قروه یکبار مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور را مورد مطالعه قرار می داد تا حداقل بداند که مصوباتی در خصوص دانشگاه صنعت و معدن شهرستان قروه که از بار علمی ان تنها نام آن برای مردم این دیار باقی مانده نیز وجود داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395، کدخبر: 828725، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین