پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به توان اجرایی نشدن تعدادی از طرح های وعده داده شده رییس جمهور گفت: بعضی از طرح های وعده داده شده اصلا قابلیت اجرایی شدن را نداشتند، و ساخت چنین طرح هایی عملا امکان پذیر نبود.
شعارسال: استان ایلام طی چند سال اخیر با توجه به نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و به دلیل امنیت بالای مرزی این استان قدمگاه زائران و عاشقان حسینی (ع) شده است که خود را از نقاط مختلف کشور به عشق زیارت اباعبدالله (ع) به این نقطه مرزی می‌رسانند.

مرز مهران علاوه بر ایام اربعین در تمامی روزهای سال شاهد حجم بیشترین تردد زائران به عتبات عالیات است و همین عامل باعث شده امروز این مرز به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عراق نیز شناخته شود.

تا چند سال پیش از این اگر کسی نامی از ایلام و مهران می شنید تنها چیزهایی که در خاطر وی مجسم می شد، جنگ تحمیلی و نابودي زيرساخت هاي اين شهرستان در نتيجه هجمه ددمنشانه رژيم بعث عراق و هم پيمانان آنها که منجر به تصرف اين خطه توسط دشمن و در نهایت آزاد سازی مهران توسط شهدای گلگون کفن بود.

استان ایلام که به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های مناسب در بین استان‌های کشور در رده‌های پایینی به دلیل عدم توسعه یافتگی ناشی از جنگ تحمیلی قرار دارد و طی سال های اخیر با وجود حجم زیاد زائر جهت خدمات‌دهی مناسب با مشکلاتی مواجه شده است.

در طول چند سال گذشته برخی از اقدامات عمرانی از جمله ساخت چند دهنه پل، روشنایی معابر، ساخت چندین سرویس بهداشتی و البته چند کیلومتری تعریض جاده ها انجام شده و کسی هم منکر آن نیست، اما آیا این کافی است؟ استان ایلام آن قدر در محرومیت و کمبود امکانات فرو رفته است که باید چندین سال دیگر برای رساندن این استان به شرایط مطلوب تلاش کرد

بر کسی پوشیده نیست که مهمترین موضوع در استان ایلام و در ارتباط با بحث اربعین، وضعیت جاده های استان ایلام است که با اعتبارات قطره چکانی جمعا در طول سال چند متری تعریض می شوند که سال گذشته همان چند متر را هم سیلاب خراب کرد.

نداشتن بزرگراه و راه‌های مناسب مواصلاتی از جمله موضوعاتی است که استان را در رده استان‌های فقیر کشور قرار می دهد.

پیاده روی بزرگ اربعین سبب شد تا مسئولین استانی مشکلات استان را بهتر بشناسند و در واقع فرصتی شد برای آنکه مسئولین با استفاده از این ظرفیت ویژه، اعتباری برای استان دست و پا کنند.

* برخی از وعده مطرح شده دولت قدرت اجرایی ندارند

مسئولان بار‌ها اعلام کرده‌اند که محور ایلام به مهران را چهار بانده می‌کنند و اکنون تنها چند قدم به اربعین مانده و همه منتظر تحقق وعده‌هایی هستند که بار‌ها و بار‌ها در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها منتشر شده است.

وعده هایی که با وجود تلاش هایی که انجام میشود شعار و وعده میمانند و رشد چشمگیری در تحقق آنها مشاهده نمیشود.

در سفر رئیس جمهور به ایلام وعده هایی شامل اجرایی شدن 44 طرح توسعه ای در استان تا نیمه نخست سال 94 مطرح شد که اکثریت این طرح ها محقق نشده است. خبرنگار ایلام پویا با توجه به ایلام اربعین و مشکلات راه های مواصلاتی در استان و جهت پیگیری وعده های مطرح شده با "پولادی" معاون توسعه و عمران استانداری ایلام گفتگویی داشت که شرح آن در ادامه آمده است.

معاون توسعه و عمران استانداری ایلام گفت: طرح های وعده داده شده در بخش های مختلفی از جمله عمرانی اجرایی، واحدهای صنعتی، اشتغال زایی و خدماتی هستند.

پولادی اظهار کرد: آنچه که در بخش عمرانی همانند تاسیس و ساخت بیمارستان 376 تخت خوابی ایلام، 100میلیارد مربوط به سد ایلام، عمران شهری و ترمیم و ساخت جاده ها، تقریبا محقق شده است.

وی افزود: در بخش عمرانی اقداماتی از جمله کمک به فاضلاب شهری، آبرسانی ایوان و تصفیه خانه سرابله، ساخت خانه بهداشت توسط دستگاه های اجرایی انجام گرفته است.

پولادی با اشاره به توان اجرایی نشدن تعدادی از طرح های وعده داده شده رییس جمهور گفت: بعضی از طرح های وعده داده شده اصلا قابلیت اجرایی شدن را نداشتند، و ساخت چنین طرح هایی عملا امکان پذیر نبود.

معاون عمرانی استانداری ایلام عنوان کرد: اگر از طرح هایی که قدرت اجرایی شدن را ندارند صرف نظر شود، وعده های دولت تدبیر و امید نسبت به طرح های توسعه ای وعده داده شده 100درصد محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سخنرانی رییس جمهور بهسازی جاده ایلام - مهران تا نیمه نخست سال 94 مطرح شد که در جامعه به عنوان بزرگراه جا افتاده بود، که این طرح عملا از نظر اجرایی قابلیت اجرایی نداشت، اما هم اکنون پیمانکار مشخص شده و در دست اقدام است .

پولادی باتوجه به زمان تکمیل جاده ایلام - مهران گفت: این جاده تا قبل از اربعین تکمیل نخواهد شد.

امید است که با توجه به ظرفیت بالای استان و تردد زوار اربعین حسینی از ایلام؛ روزی برسد که جاده ایلام به مهران همانند مسیر 5 کیلومتری میدان قرآن تا روستای مهدی آباد و ورودی شهر مهران شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلام پویا، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395، کدخبر: 41476، www.ilampooya.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین