پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مادر مقابل دوربین اشک می‌ریخت و می‌گفت به‌خاطر تحریم، پسرش از حق راه‌رفتن محروم شده است. نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان (کامپوزیت گستر سپاهان) دست‌به‌کار شدند و پای مصنوعی را با کیفیتی بهتر از نمونه خارجی ساختند.
شعار سال: سری به سایت شرکت کامپوزیت گستر سپاهان بزنید، اطلاعات جالبی بدست تان می‌رسد. در بخش رسالت شرکت آمده است که، شرکت CGS، به عنوان اولین تولیدکننده پنجه کربنی در ایران، ضمن دارا بودن کادر متخصص در رشته‌های مختلف و نیز تجهیزات پیشرفته در خط تولید و کنترل کیفیت، همواره بر توسعه و گسترش محصولات تاکید داشته و توانسته پنجره متنوعی از محصولات با ویژگی‌ها و خواص متناسب با نیاز معلولین و جانبازان را همراه با ضمانتنامه معتبر ارائه دهد. پنجه‌های کربنی پارس فلکس شرکت CGS با دارا بودن تنوع فراوان در مدل‌های مختلف به طور کامل در داخل کشور تولید شده و از لحاظ کیفیت و خواص با نمونه‌های مشابه خارجی کاملا رقابت می‌نماید و با دارا بودن مجوز فروش در اروپا (CE) در بازار‌های خارجی نیز به فروش می‌رسد.

در حال حاضر این شرکت دو نوع پروتز ورزشی و برای زندگی روزمره تولید می‌کند. نوعی جدیدی از محصولات تخصصی این شرکت برای مصارف ورزشی تهیه شده است. این پنجه کربنی سی اسپورت پارس فلکس یک تیغه C شکل از جنس کامپوزیت الیاف کربن با خاصیت فنری بسیار بالا و وزن پایین است که برای فعالیت‌های ورزشی افراد دچار قطع عضو تولید شده و افراد ورزشکار با فعالیت بسیار بالا می‌توانند از آن بهره ببرند. این نوع پنجه کربنی جهت کاربرد‌های روزمره طراحی نشده و تنها در انجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی سریع و دومیدانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طول بلند و سطح تخت پنجه کمک می‌کند که دونده ضمن حفظ تعادل به هنگام دویدن، انرژی قابل ملاحظه‌ای را در پنجه ذخیره شده و به هنگام جدا شدن از سطح زمین از آن در جهت افزایش سرعت استفاده کند. همه طیف‌های سنی قطع عضو می‌توانند این نوع پنجه را استفاده کند. از طرف دیگر باید توجه داشت که، پنجه‌های کربنی شاید ظاهر ساده‌ای داشته باشند، اما ذات مهندسی آن بالاست بویژه در علم مواد و مهندسی یک کار بدیع به حساب می‌آید.

در حال حاضر در کشور در حدود ۱۰۰ هزار قطع پا داریم که ۸۵ هزار نفر آن‌ها افرادی بوده که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. با ساخت این پنجه‌ها و مطابق با تعاریف بین المللی (در تعریف سازمان بهداشت جهانی هدف از ایجاد پروتز بهبود فیزیکی، بازگشت استقلال و برگشت به جامعه درنظر گرفته شده است)، افرادی مثل آقای صیاد سالاروند به زندگی برگشته و توانسته است قله اورست را فتح کند.

پنجه‌های کربی، با افتخار ساخت ایران
 
تعداد بازدید : 9

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین