پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کی مرده کی زنده؟ حالا گفتیم که گفتیم. وقتی وعده و بیان آرزو‌ها، شعار سالاری، سلیقه گرایی، جای برنامه ریزی را گفته و نهاد ناظری هم برای مطالبه وجود ندارد باعث می‌شود که استاندار اردبیل هم وعده افزایش درآمدی سه میلیارد دلاری استان اردبیل تا سه سال آینده را بدهد. سالی یک میلیارد دلار! ما هم آرزو داریم بشود، اما به نظر شما شدنی است؟
شعار سال: سید حامد عاملی صبح پنجشنبه در مجلس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ضرورت تسهیل و روان‌سازی استعلامات در صدور مجوز‌ها و بهبود فضای کسب و کار را از الزامات توصیف کرد و گفت: ما مسئولیت مهم و خطیری در تحول‌آفرینی بازار کسب و کار و رونق اقتصادی داریم که در این زمینه بهتر است حرکت‌ها و اقدامات به شکل تحولی انجام شود.

وی اظهار کرد: با تداوم روند فعلی و همچنین حرکت‌های معمولی نمی‌توان کار تحول‌آفرینی را انجام داد بلکه بهتر است در بهبود شاخص‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل همفکری و همگرایی بیشتر در استان انجام شده و الگو‌های شایسته‌ای را در مسیر توسعه همه‌جانبه شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ظرفیت استان اردبیل در حوزه‌های مختلف بسیار بالاست، ولی تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده مناسب و شایسته‌ای انجام نشده که قطعاً تلاش خواهیم کرد در دوره جدید فعالیت‌ها به زندگی مردم استاندارد مناسب و مطلوبی را ببخشیم.

عاملی افزود: در ۲، ۳ سال آینده به راحتی می‌توان با افزایش ۲ برابری سرانه درآمدی مردم این استان به بهبود معیشت، اشتغال و رفع فقر در استان کمک کرده و رویکرد تحول‌آفرینی را در حوزه‌های مختلف در پیش گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افزایش درآمد مردم استان تا ۳ میلیارد دلار در ۳ سال آینده با هدف استانداردسازی زندگی و معیشت مردم این استان قابل تحقق است، ولی در این راستا باید حرکت منطقی و درستی را در پیش گرفت.

عاملی اضافه کرد: تحقق این امر کار سخت و سنگینی نیست و ما در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری به راحتی می‌توانیم به افزایش درآمد ۳ میلیارد دلاری مردم کمک کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری اگر در طول هفته ۲ هواپیمای خارجی با حضور توریست بین‌المللی به اردبیل دایر کنیم، می‌توانیم تا یک میلیارد دلار افزایش درآمد را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زیرساخت مورد نیاز در این زمینه هتل ۳ ستاره، مجموعه‌های اقامتی و گردشگری جذاب و توجه به استاندارد‌های حوزه گردشگری است تا ما بتوانیم مدت ماندگاری مسافران و گردشگران را افزایش دهیم.

عاملی تصریح کرد: در بحث ورزش‌های زمستانی و همچنین سایر زیرساخت‌ها با همکاری بخش خصوصی اقدامات مؤثر در دستور کار قرار می‌گیرد تا ما زمینه یک حرکت تحول‌آفرین را رقم بزنیم.

وی گفت: در بخش کشاورزی با توسعه ۵۰ هزار هکتار باغ و همچنین کشت گلخانه، محصولات سودآور و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان یک میلیارد دلار به افزایش درآمد مردم این استان کمک کرد.

عاملی افزود: در بخش صنعت نیز با تکمیل زنجیره‌های تولید در صنایع مهم و اساس همچون فولاد و پتروشیمی می‌توان این کار را انجام داده تا با همراهی بخش تجارت، بازرگانی و توسعه صنایع دانش‌بنیان به این هدف والا برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: لازمه این کار با هدف ارتقا سطح زندگی مردم بهبود فضای کسب و کار است تا سرمایه‌گذار از حضور خود در این استان پشیمان نشده بلکه بهترین نتیجه را با تکریم شایسته و حرمت گذاشتن به همه استان‌ها دریافت کند.

عاملی ضرورت آماده کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری را از سوی دستگاه‌های مختلف یادآور شد و اضافه کرد: به دور از نگاه انفعالی می‌توانیم بسته‌های سرمایه‌گذاری را به نحوی معین کنیم تا حرکت تحول‌آفرین در استان رقم بخورد تا ریل‌گذاری مناسب را در مسیر توسعه استان شاهد و ناظر باشیم.

وی حذف قوانین مزاحم تولید و بهبود فضای کسب و کار را نیز از الزامات و ضرورت‌ها برشمرد و بیان کرد: با محوریت سازمان اقتصادی و دارایی استان و تشکیل جلسات ستاد خدمات سرمایه‌گذاری به راحتی می‌توان موانع و مشکلات را در حوزه سهولت سرمایه‌گذاری برطرف کرده که این کار نیازمند یک حرکت منسجم و پیگیرانه است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری ما به راحتی می‌توانیم در محدوده استان با تسهیل‌گری به سرمایه‌گذاری کمک کنیم و در کنار آن بهتر است استعلام‌ها به صورت موضوعی با چک لیست مشخص انجام شود تا موانع و مشکلات برطرف و در کمتر از ۱۵ روز صدور مجوز‌ها در این استان انجام شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۴۳۷۶۸۶، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین