پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
شن چاله‌های منطقه ۱۸ تهران، مساحتی در حدود ۴۰۰ هکتار (هشت برابر پارک لاله تهران) را شامل می‌شود. گویا کاربری معدنی دارند و تامین کننده شن مورد نیاز برای صنعت ساختمان هستند. مقرر بود حداکثر تا عمق ۳۰ متر (به ارتفاعی ساختمانی ده طبقه) برداشت صورت گیرد. اما الان تا عمق ۹۰ و در برخی اماکن تا عمق ۱۰۰ متر (به ارتفاع یک برج ۳۰ طبقه) هم برداشت صورت گرفته است. رودخانه کن در فاصله ۵۰ متری این مکان قرار دارد و علاوه بر معزل گرد و غبار، دو بحث رانش و سیلاب، امنیت ساکنان منطقه را تهدید می‌کند.
شعار سال: شهردار ناحیه پنج منطقه ۱۸ تهران می‌گوید که ۴۰۰ هکتار، گودالی بزرگ که چندین منطقه درگیر آن هستند و ۱۲۰ هکتار از آن ابرشن چاله تهران نام گرفته و عمقش به ۱۰۰ متر می‌رسد.

به کرات درخواست ایمن سازی برای مقابله با رانش‌های احتمالی شده، اما مالکان شن چاله‌ها بدلیل هزینه بالای کار، توجه نکرده است. منطقه از چند منظر گرد و غبار و آلودگی هوا، رانش‌های احتمالی زمین و سیلاب‌های احتمالی بدلیل نزدیکی به رودخانه کن، در خطر است. مقرر شده تا با سه جانبه گرایی بین شهرداری- مالکان شن چاله‌ها - سرمایه گذاران، ۴۰۰ هکتار شن چاله، تغییر کاربری داده و به فضای گردشگری و تفریحی تبدیل شود.

سوال افکار عمومی این است که چه امتیازاتی برای خلع ید مالکان در نظر گرفته شده (باید شفاف به اطلاع عموم رسانده شود)؟ قرار است این مصیبت را مجددا در کجای تهران تکرار کنند؟ چه مکانیزم‌های کنترلی برای عدم تکرار این مسئله پیش بینی شده است؟

منتظر توضیحات شهرداری هستیم.

تعداد بازدید : 16

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، بر گرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین