پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
حاج محمدامین یوزی زمانی به سفر حج رفته است که هیچ وسیله ای نقلیه ای برای زیارت خانه خدا در دسترس نبوده و با پای پیاده عازم سرزمین وحی شده است.

شعارسال: رئیس ستاد سرشماری به همراه فرماندار و دیگر مدیران امور اجتماعی شهرکامیاران با مسن ترین فرد استان کردستان با توجه به اعلام مرکز سرشماری نفوس ومسکن دیدار کردند.

در سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال 95 از سوی ستاد سرشماری شهرستان کامیاران اعلام شد که مردی با 130 سال سن سرشماری شده است.به همین مناسبت و با توجه به بیمار بودن این فرد، رئیس ستاد سرشماری همراه با مسعود روحانی فرماندار کامیاران و تنی چند از مسئولین شهرستانی، با این مرد مسن وخانواده وی دیدارکردند.

مسن ترین فرد کردستانی، حاج«محمد امین یوزی» نام دارد و در حال حاضر با همسر دوم خود که بالغ بر 85 سال سن دارد زندگی می کند؛ وی از همسر قبلیش که به رحمت ایزدی پیوسته، دارای 5 فرزند پسر و دختر می باشد.

همسر حاج محمد یوزی در خصوص زندگی با این مرد مسن  گفت: بیش از 45 سال است در کنار ایشان زندگی می کنم و علیرغم اینکه خداوند به من فرزندی عطا نکرده اند، اما تاکنون از زندگی با حاج محمدامین راضی هستم.

نوه حاج محمدامین نیز اظهار می دارد: پدر بزرگم بیش از 130 فرزند، نوه، نتیجه، نبیره و ندیده دارد.

«عسکر گل محمدی» می افزاید: با توجه به وقایع تاریخی اتفاق افتاده در طول 130 سال گذشته و تطبیق آن با سخنان و یادآوری های پدربزرگم نشان می دهد ایشان به خوبی مسائل و خاطرات گذشته را به خاطر سپرده اند.

گل محمدی درباره سفر به خانه خدا توسط مسن ترین فرد کردستانی بیان می دارد: پدر بزرگم زمانی به سفر حج رفته است که هیچ وسیله ای برای زیارت خانه خدا در دسترس نبوده و ایشان با پای پیاده عازم سرزمین وحی شده اند.

بنا به اظهارات آشنایان وهمسایگان، این مرد کهنسال دارای باورها و اعتقادات مسلم دینی و مذهبی بوده، و به واقع ایمان راستین وی از عوامل طول عمر ایشان می باشد.

خانواده حاج محمد امین یوزی درباره عوامل طول عمر وی علاوه بر عبادات و رعایت شئون دینی، دسترسی و استفاده از مواد غذایی سنتی وسالم، داشتن رابطه ای متوازن با همسر، فرزندان و مردم را از عوامل طول عمر وی می دانند.

گفتنی است بنا به شناسنامه موجود، حاج محمد امین یوزی متولد ماه مهر سال 1265 هجری شمسی می باشد ومحل تولد وی روستای «یوزی در» ثبت شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری شاهوخبر: تاریخ انتشار: 26آبان1395، کدخبر: 2425: www.shahokhabar.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
خدا طول عمر بشان عطا فرماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین