پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: غار نخجیر شهرستان دلیجان از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی است و پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل محدودیت‌ها و شرایط کرونایی، با پیگیری و تلاش‌های بسیار اقدامات لازم برای بازگشایی آن انجام شده و از امروز پنجشنبه ۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به روی مسافران نوروزی بازگشایی شد.
شعار سال: مصطفی مرزبان افزود: این غار کم نظیر در ۸ کیلومتری شمال شرقی دلیجان در منطقه‌ای کوهستانی در حد فاصل نراق و دلیجان واقع شده و به دوران سوم زمین‌شناسی تعلق دارد. این غار در منطقه چال‌نخجیر و در دامنه کوه تخت واقع شده و در پی عوامل زمین‌ساختی و هوازدگی شیمیایی پدید آمده و از پتانسیل عظیم سنگ‌های تزئینی برخوردار است.

وی ضمن دعوت از مسافران و گردشگران نوروزی برای دیدن این غار بی‌نظیر، ادامه داد: این غار از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان دلیجان و استان مرکزی به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۱۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بازتاب نور از منشور‌های بلور و کلسیت در کنار آویز‌های متنوع، پوشش اسفنجی بلورین دیواره‌ها و کف غار هر بیننده‌ای را حیرت زده می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۱۱۴۶۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین