پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت اقتصاد باید مردم به صحنه‌های اقتصادی وارد شوند، گفت: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در مناطقی که ظرفیت و پتانسیل دارند فراهم شود.

شعار سال: محمد زهرایی، در نشست خبری گفت: تشکیل بسیج از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بوده که مزایای بسیار آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیج از خیل عظیم مردمی با تفکر انقلابی و جهادی تشکیل شده است، ادامه داد: مردمی که ولایت‌مدار هستند و پایداری در ولایی بودن از مشخصه‌های بارز بسیجیان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی استکبار ستیزی را از مبانی مهمی که انقلاب بر آن استوار است دانست و افزود: استکبار ستیزی و حمایت از مضلوم موضوعی نسیت که در هیچ شرایطی قابل بحث و مجادله باشد.

زهرایی با بیان اینکه حقیقت اقتصاد مقاومتی در شعارهای سال نهفته است، اظهار کرد: در طی این بیست سال گذشته شعار هر سالی به نوعی به اقتصاد مقاومتی ارتباط داشته و اقتصاد مقاومتی تنها یک لفظ ساده و پروژه موقت نیست بلکه یک پروژه زمان‌دار است که سنگ زیر بنای آن فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در وارد کردن اقلام غیر ضروری چون لوازم آرایشی و... رتبه بالایی دارد ولی در تولید و صادرات جایگاه بسیار پایینی دارد، تصریح کرد: ما بازار مصرف خوبی هستیم به جای اینکه به دنبال ارتقاء و پیشرفت بازار و اقتصاد خودمان باشیم به بازار کشورهای دیگر کمک می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت اقتصاد باید مردم به صحنه‌های اقتصادی وارد شوند، گفت: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در مناطقی که ظرفیت و پتانسیل دارند فراهم شود.

زهرایی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی موضوعی بیرونی نیست بلکه باید با استفاده از اقتصاد مقاومتی شکاف‌ها و ضعف‌های درونی را شناسایی و برای نفوذ اقتصادی بیگانگان جلوگیری شود و در حقیقت اقتصاد مقاومتی نشانگر آسیب‌های در اقتصاد است.

وی از اهم اقدامات بسیج سازندگی خراسان جنوبی در نه ماهه اول سال 94 خبر داد و اظهار کرد: در سال 93، تعداد 148 پروژه با اعتبار 32.5 میلیارد ریال و 38 پروژه محرومیت‌زدایی قرب کوثر با اعتبار 6 میلیارد ریال صورت گرفته است ، در سال 94 تاکنون تعداد 44 پروژه با اعتبار 9 میلیارد ریال ابلاغ شده که از ابتدای سال به تعداد 427 روستا با جمعیت 16912 خانوار حجم بالغ بر 293900 متر مکعب آب شرب بهداشتی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در نه ماهه اول سال حدود 19 هزار نفر به اردوهای جهادی رفته‌اند، اظهار کرد: این سازمان در سال 94 برنامه حمایت از 700 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بالغ بر 110 میلیارد ریال را دارد.

وی ادامه داد: با اعتبار شامل 76 میلیون 700 هزار ریال در عرصه‌های ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی (آبزیان، قارچ خوراکی، ماکیان و ...) و33 میلیون 300 هزار ریال در عرصه‌های راه‌اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی( خشک کردن، پودر کردن و ...) تا امروز تعداد 470 کارگاه در این عرصه‌ها راه‌اندازی شده است.

زهرایی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی از سال 92 تا آبان ماه امسال بیش از 1000نفر اشتغال مستقیم با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان ایجاد کرده است، افزود: در راستای آموزش متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و عموم مردم، کارگاه‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف ( اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی)، 33 کارگاه در شهرستان‌ها بالغ بر 1650 نفر و 5 کارگاه یک روزه آموزش تخصصی اقتصاد مقاومتی به صورت استانی بالغ بر 750 نفر برگزار شده است.

وی به فعالیت بالغ بر 123 هسته فلاحین در عرصه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از تجربیات کشاورز نمونه در شهرستان‌ها و همچنین فعالیت در بهبود عملکرد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش قارچ خوراکی و... اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، افزود: در این طرح بالغ بر 3200 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان در حال تعلیم و تعلم هستند.

زهرایی سخنرانی قبل از خطبههای نماز جمعه در کلیه شهرستان‌ها در تاریخ 29 آبان، افتتاح کارگاه تولید و پرورش قارچ به نمایندگی از 470 کارگاه کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی در محل روستای فخرآباد و افتتاح پروژه خانه بهداشت به نمایندگی از 15 پروژه کوچک, عام‌المنفعه و محرومیت زدا در روستای مهدیه خوسف یکشنبه 1آذر و هم‌چنین مراسم اختتامیه اردوهای جهادی استان با حضور بیش از 400 جهادگر فعال، متولیان و حامیان مربوطه در تاریخ سه شنبه 3 آذر در محل سالن علامه فرزان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج برشمرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 28 آبان 1394، کد مطلب: 948-3484-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین