پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
همزمان با هفته جوان، دومین نشست هم‌اندیشی جوانان با استاندار کرمانشاه در سالن شهدای دولت برگزار شد.

شعار سال: در این نشست صمیمی ابتدا «روح‌الله باقرآبادی» مشاور جوان استاندار در سخنانی به تشریح دستاوردهای دولت در حوزه جوانان پرداخت و اظهار كرد: دولت تدبیر و امید خودباوری را در میان جوانان تقویت كرده است و از سوی دیگر خود نیز به جوانان در عرصه‌های مختلف باور دارد.

وی هجمه‌های اخیر علیه دولت را تلاش برای ایجاد مانع در مسیر موفقیت دولت در كنترل تورم و مذاكرات هسته ای و سایر موارد ذكر كرد و گفت: با این وجود مسئولیت هر یک از جوانان سنگین‌تر می شود که باید با همت آنان و با روشنگری و تبیین دستاوردهای دولت، افكار عمومی را با واقعیات موجود آشنا كنیم. در ادامه نمایندگان هر یك از شهرستان‌ها و تعدادی از تشكل‌ها به بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

*خواسته‌های جوانان اورامانات

«شیما كریمی» به‌عنوان نماینده جوانان پاوه در سخنانی بازگشایی و حل مشكلات بازارچه مرزی شوشمی، حل معضل بیكاری در پاوه،استفاده از ظرفیت‌های گردشگری اورامانات، ایجاد توسعه پایدار در مناطق مرزی برای تقویت امنیت ،تقویت نگاه فرهنگی به جای نگاه امنیتی و توسعه شهرك صنعتی پاوه را از مهم‌ترین خواسته‌های جوانان این شهرستان عنوان كرد.

«نبی محمدی» از روانسر نیز معضل بی آبی ناشی از وجود چاه‌های غیرمجاز، تخصیص نیافتن بخشی از درآمد غار قوری قلعه به توسعه روانسر، تخریب محیط زیست منطقه شاهو، رشد ناموزون شهرستان روانسر، بیكاری و به‌كار نگرفتن تحصیلكرده‌های این شهر و حمایت از شركت‌های دانش بنیان فعال در عرصه گیاهان دارویی خاص منطقه روانسر را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهرستان ذكر كرد.

«عادل مرادپور» از جوانرود، معضل اشتغال، افزایش سن ازدواج، استفاده نكردن از جوانان تحصیلكرده و مستعد منطقه و مشاركت نداشتن جوانان در مدیریت شهرستان را از مهم‌ترین مشكلات موجود جوانان ذكر كرد.

«فرهاد فتاحی» از دالاهو نیز تلاش‌های دولت تدبیر و امید را قابل توجه ارزیابی كرد و خواستار حذف نگاه‌های تبعیض آمیز در این منطقه شد. وی رفع معضل بیكاری، تبدیل كرند و ریجاب به منطقه نمونه گردشگری، ایجاد منطقه حفاظت شده زیست محیطی در دالاهو، ایجاد راه ارتباطی گهواره به منطقه اورامانات و استفاده از نخبگان در تصمیم گیری‌های منطقه ای را به‌عنوان مهم‌ترین خواسته‌های مردم دالاهو ذكر كرد.

*درخواست جوانان شرق استان از استاندار

«بابك حدیدی» نماینده جوانان شهرستان سنقر و كلیایی نیز بهبود فضای كسب و كار، موفقیت‌های تیم هسته ای و نیز ایجاد امید و انگیزه بیشتر در جامعه را از دستاوردهای دولت عنوان داشت. وی همچنین ضعف رسانه ای و تبلیغی دولت در بیان دستاوردهای خود را یادآور و خواهان تقویت بخش تبلیغی دولت شد.

«محمود میرعباسی» نماینده جوانان شهرستان كنگاور نیز بیكاری را مهم‌ترین مشكل این شهرستان ذكر كرد و با اشاره به موقعیت تاریخی و گردشگری این شهرستان، خواستار حفاظت بیشتر از اشیای تاریخی و رسیدگی به وضعیت آثار باستانی این شهرستان شد و از استاندار درخواست كرد كه از نیروهای خلاق و نخبه در بدنه دولت و عرصه تصمیم گیری‌ها استفاده کند.

«ایوب شاه حسینی» نماینده جوانان هرسین كاهش نرخ تورم، رشد نرخ اقتصادی، احیای سازمان برنامه و بودجه و كاهش التهابات بازار را از دستاوردهای مهم دولت ذكر كرد و با بیان اهمیت اشتغال در كاهش و رفع معضلات عدیده اجتماعی خواستار توجه ویژه دولت به اشتغالزایی و نیز به‌كارگیری جوانان در بدنه دولت شد.

«زهرا حسن‌آبادی» از شهرستان صحنه نیز در سخنانی به بیان مشكلات و خواسته‌های جوانان این شهرستان پرداخت و كمبود سالن‌های ورزشی، نادیده گرفتن ظرفیت‌های گردشگری، كم توجهی به موسیقی تنبور این شهرستان و حمایت نكردن دولت از قهرمانان ورزشی شهرستان‌ها را از مهم‌ترین مشكلات و خواسته‌های شهرستان كنگاور عنوان كرد و خواستار ایجاد صندوق اعتبار حمایت از جوانان و حمایت دولت از این صندوق شد.

*خواست جوانان غرب استان

«جبار محمودی» نماینده جوانان ثلاث باباجانی از استاندار خواست مشكلات مطرح شده را پیگیری و برای رفع آنها اقدام كند. وی آبگیری نشدن سد آزادی، نبود بیمارستان، معضل بیكاری، ساماندهی نشدن راه ارتباطی ثلاث، استفاده نكردن از ظرفیت مرزی بودن این شهر و به‌كارگیری نیروهای بومی را مهم‌ترین خواسته جوانان این شهرستان مرزی عنوان كرد.

«آذر ولیزاده» نماینده جوانان گیلانغرب هم حل مشكلات بازارچه سومار، حل مشكلات طرح‌های شكست خورده كشاورزی، فراوری معادن قیر این منطقه و فراوری آنها، توجه ویژه به ادبیات كردی و ایجاد خانه فرهنگ در گیلانغرب و سالم سازی و بهداشتی كردن سالن‌های ورزشی این شهرستان را به‌عنوان عمده‌ترین خواسته‌های جوانان گیلانغرب عنوان كرد.

«امیر سعید جلیلیان» نماینده جوانان اسلام‌آباد غرب نیز خواستار حمایت دولت از منصوبین خود شد و از اتفاقاتی كه منجر به بركناری فرماندار سابق این شهر شد انتقاد كرد.

«صباح قنبری» نماینده جوانان از شهرستان سرپل ذهاب، مدیریت ضعیف برخی مدیران را از عوامل توسعه نیافتگی این شهرستان عنوان كرد و خواستار برخورد جدی با فساد در بازارچه‌های مرزی از جمله پرویزخان شد. وی از استاندار خواست برای ایجاد اشتغال تمهیداتی فراهم شود تا زمینه تجارت الكترونیكی از بازارچه‌های مرزی توسط جوانان ایجاد شود و نیز پیمانكاران ملزم شوند تا بیشتر نیروهای خود را از نیروی كار بومی جذب كنند. قنبری مشكلات بانوان، نابودی اماكن گردشگری و باستانی، تهدیدات زیست محیطی در منطقه، وضعیت نگران كننده كیفیت پایین دانشگاه‌های این شهرستان، حل مشكلات شهرك صنعتی و تعیین تكلیف مدیریت ادارتی كه در 3 شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب را که با یك مدیر اداره می‌شوند از استاندار و مقامات عالی استان خواستار شد.

*بیان خواسته‌های دانشجویان و جوانان كرمانشاه

«میثم ایمانی» نماینده تشكل‌های دانشجویی در سخنانی، خواستار برگزاری نشست استاندار و مسئولان ارشد استان با دانشجویان شد و تدوین برنامه كلان دولت برای اشتغال‌زایی جوانان را یكی از دغدغه‌های حال حاضر جوانان ذكر كرد.

«صادق مطاعی» نیز در سؤالاتی از مقامات ارشد استان خواست كه جایگاه زنان و جوانان استان را در چشم‌انداز توسعه استان ارتقا دهند. وی ایجاد اشتغال پایدار و مبارزه با اعتیاد و سرقت و دیگر معضلات اجتماعی را خواهان شد. در ادامه «وحید رنجبر» فعال كرمانشاهی خواستار نظارت دولت بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری‌ها و نهادهای دیگر و نیز حمایت دولت از نویسندگان و هنرمندان استان شد. وی افتتاح خانه هنرمندان را از اقدامات ارزنده دولت در استان كرمانشاه عنوان كرد.

«معین قاسمیان» از جوانان فعال استان نیز مهم‌ترین عامل كاهش معضل بیكاری را رفع موانع تولید در استان و كشور ذكر كرد و خواستار توجه ویژه به عوامل تولیدی در استان شد.

«محمد محسنی نسب‌» نیز جوان دیگری بود كه وجود بحران‌ها و مشكلاتی مانند تورم، خشكسالی، بیكاری، طلاق و اعتیاد را جدی دانست و خواستار چاره اندیشی جدی در مورد هر یك از آنها شد. وی نزدیكی داعش با مرزهای غربی استان را نوعی بحران امنیتی ارزیابی كرد.

«علی پورداراب» از روزنامه‌نگاران استان نیز به‌عنوان آخرین سخنران به انتقاد از معاونت عمرانی استانداری پرداخت و خواستار بهبود وضعیت این حوزه شد.

*پاسخ استاندار

در پایان این نشست استاندار گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی با جوانان استان برای كاستن از مشكلات است و همه موارد گفته شده از سوی جوانان در اسرع وقت رسیدگی و اجرا خواهد شد. «ابراهیم رضایی بابادی» با بیان اینكه موارد گفته شده از سوی جوانان را یادداشت كرده است، گفت: بسیاری از مشكلات بیان شده پیش از این هم رصد شده بود و اكنون پیگیری و رفع آنها در حال انجام است، طرح‌ها و مشكلاتی كه رفع آنها به دلیلی مانند نبود بودجه هنوز آغاز نشده است. به‌زودی برای برطرف كردن آنها اقدام خواهیم كرد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری همشهری استانی، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395، کد مطلب: - :www. ostani.hamshahrilinks.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین