پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه صادر شده است.
شعار سال: ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار یک رسانه افزود: پرونده تخلف در شهرداری ارومیه که در آن تعداد ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و اطلاعاتی و قضایی، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان شد.

وی افزود: اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال هست که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از بین ۸۴ نفر، ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه و ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم بوده است.

عتباتی تاکید کرد: همچنین تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران هستند.

وی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمانی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آن‌ها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده، از سمت خود تعلیق خواهند شد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی درخصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کسی یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نمی‌تابد و قاطعانه با آن برخورد می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۳۲۱۶۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین