پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
از دو ماه پیش و از زمان حمله روسیه به اوکراین، ده‌ها هزار روس با تحصیلات عالی از کشور فرار کرده‌اند. مقامات دولت بایدن امیدوارند بتوانند از این فرار مغز‌ها استفاده کرده و برخی از این افراد را به آمریکا بکشانند.
شعار سال: بر اساس بخشی از درخواست بودجه تکمیلی کاخ سفید برای اوکراین که پیش‌تر برای قانون‌گذاران ارسال شده، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواسته است تا قانون مهاجرت و تابعیت را اصلاح کرده تا برای اتباع روس با تحصیلات عالی دریافت ویزای کار در ایالات متحده آسان‌تر شود.

این درخواست، در صورت تصویب، به روس‌هایی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضی هستند، اجازه می‌دهد بدون دریافت حامی کارفرما در ایالات متحده، برای ویزا درخواست دهند.

این اصلاحیه وزارت امنیت داخلی را ملزم می‌کند که بررسی درخواست‌های ویزا برای این افراد را تسریع بخشد.

دولت توضیح داده است با این کار استعداد‌های روسیه را جذب و حفظ خواهد کرد و پتانسیل نوآورانه روسیه را به نفع امنیت ملی آمریکا کاهش دهد.

این برنامه از زمان اجرا به مدت ۴ سال قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است از دو ماه پیش و از زمان حمله روسیه به اوکراین، ده‌ها هزار روس با تحصیلات عالی از کشور فرار کرده‌اند.

مقامات دولت بایدن امیدوارند بتوانند از این فرار مغز‌ها استفاده کرده و برخی از این افراد را به آمریکا بکشانند.

طبق این سند فارغ التحصیلان رشته‌هایی مانند مافوق صوت، فناوری‌های پیشرفته انرژی هسته‌ای، فناوری‌های پیشرفته پیشران موشک، انرژی هدایت‌شده، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، و فناوری‌ها و سیستم‌های فضایی در اولویت هستند.

ایالات متحده قبلاً با اعمال محدودیت‌های صادراتی شدید بر موادی مانند نیمه‌هادی‌هایی که در هزاران محصول الکترونیکی یافت می‌شوند، به دنبال کاهش توانایی روسیه در رقابت‌پذیر ماندن از نظر فناوری بوده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۲۷۸۳۵، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
چرا ایران درس نمی گیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین