پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
آزادی مطبوعات در شرایط فعلی کشور را باید بعنوان یکی از راهکار‌های اصلی فساد ستیزی و جهت دهندگی توسعه‌ای محسوب نمود. حمایت حقوقی و قضایی از مطبوعات، یکی از الزامات این کار است. بحثی که ما بشدت از آن گلایه داشته و مراتب گلایه مندی خود را هم بار‌ها خدمت ریاست محترم قوه قضائیه و سایر ارکان حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیان نموده ایم. سطحی نگری برخی از بازپرس‌های محترم و پوسته نگری قانونی برخی از قضات، از مصادیق این کم توجهی هاست. ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی مسلما آگاه هستند که حمایت از رسانه نه یک لطف و تعارف، بلکه یک الزاما توسعه‌ای است.

شعار سال: روز جهانی آزادی مطبوعات یک رویداد سالانه بوده که در ۳ مه، برگزار شده و مجمع عمومی سازمان ملل متحد دسامبر ۱۹۹۳ میلادی در چهل و هشتمین اجلاس خود، روز سوم ماه مه را به‌عنوان «روز جهانی آزادی مطبوعات» اعلام کرد. این موضوع از قطعنامه مصوب همایش عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۱ میلادی تحت عنوان «ارتقای آزادی مطبوعات در دنیا» که جراید آزاد، فراگیر، و مستقل را به عنوان یکی از اجزای ضروری جامعه دموکراتیک تلقی کرده، نشأت گرفت.

روز جهانی مثلا آزادی مطبوعات مبارک!
آزادی رسانه و مطبوعات همانند یک ضمانت نامه از جانب دولت‌ها به رسانه‌های عمومی، در مقابل مواجهه با روند‌های محدود کنندهٔ ابراز نظر در جوامع، می‌باشد که حقوق قانونی رسانه‌ها و همچنین مراجع رفع اختلاف بین رسانه‌ها و شاکیان را مشخص می‌کند. این حقوق در بسیاری از کشور‌ها به صورت قانونی و در چهارچوب قوانین اساسی آن کشور تعبیه شده‌است تا از آزادی مطبوعات حمایت به عمل بیاید.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین