پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
با توجه به اینکه ناوالنی در زندانی در حومه مسکو دوران حبس خود را می‌گذراند، این جایزه در مراسمی در شهر پوستدام (نزدیکی برلین) به لئونید ویلکوف، یکی از نزدیکان وی داده شد.
شعار سال: الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین سال گذشته و پس از بازگشت از آلمان در فرودگاه مسکو بازداشت شد. او هم‌اکنون در حال سپری کردن دوره محکومیت در یک پرونده فساد مربوط به سال ۲۰۱۴ است. ناوالنی می‌گوید این محکومیت انگیزه سیاسی داشته است.

لئونید لکوف در زمان اهدای جایزه گفت: «فعالیت بنیاد ما با وجود سرکوب و فشار از سوی کرملین ادامه دارد. ما ثابت کردیم که فساد یک چالش برای حقوق بشر است.»

فعالیت بنیاد مبارزه با فساد الکسی ناوالنی، موسوم به اف‌بی‌کی، در روسیه مطلقا ممنوع است. این نهاد غیر دولتی و اعضای آن نه حق انتشار مطلبی در اینترنت و نه حق سازماندهی تظاهرات و یا نامزدی در انتخابات را ندارند.

دادگستری روسیه ماه گذشته اعلام کرد به اتهامات این بنیاد و ۸ نهاد وابسته به آن به ظن افراطگرایی رسیدگی می‌کند.

الکسی ناوالنی در اواخر تابستان سال ۲۰۲۰ با گاز اعضاب نویچوویک مسموم شد. کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی دولت روسیه را مسؤول این حادثه می‌دانند. در پی این مسمومیت، ناوالنی برای درمان به آلمان منتقل شد. روابط نه‌چندان گرم میان مسکو و اتحادیه اروپا پس از این رویداد به شدت بحرانی شده است.

جایزه ام‌۱۰۰ آلمان از سال ۲۰۰۵ و از سوی یک هیئت داوران متشکل از خبرنگارانی از سراسر جهان همه ساله به شخص یا اشخاصی اهدا می‌شود که برای آزادی بیان و آزادی مطبوعات مبارزه می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۰۷۹، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین