پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
احمدی نژاد بر ضرورت اجتناب مقامات و مسئولان کشور از کوچک شمردن نارضایتی و خشم ملت تاکید کرد و گفت: سیلی که به راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است و الا ملت ایران، شریف‌ترین و نجیب‌ترین ملت در طول تاریخ است و در این چهل و اندی سال، در هیچ جا و از هیچ چیز کم نگذاشته است.
شعار سال: مراسم بزرگداشت شهدای تنگستان در روستای قباکلکی استان بوشهر با حضور جمعی از مردم شهرستان اهرم و سخنرانی احمدی نژاد برگزار شد.

وی در این مراسم با برشمردن برخی ویژگی های ممتاز شهدا، به تجلیل از مقام شامخ آنان پرداخت و گفت: شهیدان الگوهای درخشان ملت ایران برای همیشه تاریخ هستند، از خصوصیات بارز شهدا می توان به ایمان مستحکم آنان به خدا، ارزش های انسانی، عدالت، آزادی، کمال انسانی و همچنین تواضع و فروتنی،احترام به حقوق دیگران و حفظ و حراست از شخصیت مردم و فداکاری برای آسایش، رفاه، عزت و استقلال ملت اشاره کرد و به همین دلیل است که شهدا الگوهای همیشگی ملت ایران محسوب می شوند.

وی بر راهگشا بودن روش، منش و اندیشه شهدا درهمه عرصه ها تاکید کرد وگفت: شهدا برای یک منفعت عظیم اجتماعی یعنی حفظ خاک، استقلال و عزت کشور، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و رفتند تا کسی زور نگوید، تحمیل نکند، خود را برتر از دیگران، مالک کشور و اموال مردم نداند، منزلت مردم حفظ شود و هیچکس جرات دست اندازی به اموال عمومی را پیدا نکند.

احمدی نژاد افزود: یکایک شهیدان پرچمهای افتخار ملت ایران هستند. آنها به کوچکترین نابسامانی در کشور راضی نبودند و هرگز ظلم و ریاکاری و تعدی به حقوق مردم راتحمل نمی کردند، بنابراین هیچکس حق ندارد به نام شهیدان و تحت عنوان تمجید از آنان، وضع نابسامان موجود و سوء استفاده ها و بدعمل کردن ها را توجیه کند.

وی در ادامه سخنانش به برخی هیاهوها برای زیر سوال بردن نام خلیج فارس اشاره کرد و افزود: نام گذاری های تاریخی منبعث از اصول منطقی است. اولین و مهم‌ترین عنصر موثر در نام گذاری ها، فرهنگ و شخصیت غالب بوده است و بر این اساس باید گفت که قدمت ایران به یک تاریخ چندهزار ساله باز می گردد و در طول تاریخ نیز جز تمدن و فرهنگ ایران و پارس، چیز دیگری وجود نداشته است.

خادم ملت ایران از «اقتدار»، به عنوان یک عامل تعیین کننده و اثرگذار دیگر در نام گذاری خلیج فارس یاد کرد و با بیان تلاش های خود در تحکیم دوستی و صمیمیت میان کشورهای منطقه در دولت های نهم و دهم گفت: یکی از امرای خلیج فارس در ملاقات با بنده، تصریح کرد که او و همه اینها(اشاره به اطرافیانش) در کتاب های درسی خود خلیج فارس را خوانده اند. او خواهش کرد که ایران نباید از نام های جعلی برای خلیج فارس، نگران و برآشفته شود و عکس العمل نشان دهد و من به او پاسخ دادم که ما با هم دوست و برادریم و خلیج فارس هم خلیج دوستی و برادری است، ما نگران نیستیم زیرا توان دفاع از تمدن، هویت، موجودیت و منافع خود را داریم.

احمدی نژاد منافع قدرت های فاسد جهانی را در گرو ایجاد سوء ظن، تفرقه، اختلاف، درگیری و جنگ بین کشورها دانست و افزود: در جنگ، اصلا برنده وجود ندارد و آن کسی که به ظاهر غلبه کند، از نظر انسانی سقوط کرده است. در تاریخ ، فقط از کسانی به نیکی یاد خواهد شد که به جای قدرت نمایی و غلبه بر دیگران، در جهت انسانیت و تقویت دوستی، برادری و همکاری حرکت کنند. همه باید مراقب تحریکات شیطانی قدرت های استعمارگر باشند. ما راهی جز دوستی و برادری نداریم و هر کس به هردلیلی در شیپور اختلاف و درگیری بدمد، دانسته یا ندانسته، به عامل دشمن تبدیل شده است.

استاد دانشگاه علم و صنعت به تغییر سریع شرایط بین‌الملل اشاره کرد ‌و گفت: ابرقدرت ها در اداره جهان به بن بست خورده اند. آنها با یک توافق پنهانی در صدد برآمده اند تا نظم جدیدی را در جهان برپا کنند. بر اساس این توافق قرار بود روسیه به اوکراین و سپس چین به تایوان حمله کنند و این دو کشور را تصرف کنند و آمریکا هم به سراغ ایران بیاید اما خدا خواست و مردم اوکراین مقاومت کردند و در گام اول این نقشه را متوقف کردند.

وی بر ضرورت هوشیاری ملت ها نسبت به تحولات جدید تاکید کرد و افزود: همگان باید هوشیار باشند ‌و بدانند که قطب بندی جدید، یک کار شیطانیست. آنها درتلاش هستند تا کشورها و از جمله ایران، در یکی از این دو قطب تعریف شوند. این قطب بندی جدید، یک فریب آشکار برای چاپیدن ملت هاست. ما در هیچ‌ قطب دیگری جز قطب آزادی، عدالت و دفاع از حقوق انسانها نیستیم.

احمدی نژاد به همدستی قدرتهای شرق و غرب بر علیه ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: من با اطلاع می گویم که این دو قدرت شرقی و آن قدرت غربی دست هایشان در دست هم است و می خواهند روی ایران معامله کنند و ما را به راحتی می فروشند. هر اتفاق‌ در سیاست خارجی، باید با اطلاع، خواست و اراده ملت توام باشد. آمریکا با هواپیماهای خودش، طالبان را به افغانستان آورد و آنها را در آنجا حاکم کرد و ۸۰ میلیارد دلار اسلحه را به صورت رایگان در اختیارشان گذاشت، اما انسانهای «خوش باور» در ایران با ادعای فرار آمریکایی ها از افغانستان، از طالبان برای حاکم‌ شدن در این کشور حمایت کردند.

وی به نارضایتی و ناراحتی مردم از وضع موجود اشاره کرد و افزود: یک حکومت جز تامین خواست مردم و رفع مشکلات آنان، هیچ اصالتی، حقی و حقیقتی ندارد. اصل مردمند و حکومت باید اراده، خواست، آسایش و رفاه مردم را تامین کند. اگر مردم از تصمیم حکومت ناراضی و ناراحت باشند ، آن تصمیم هیچ مشروعیتی ندارد و هیچکس هم مجاز نیست بدون نظر مردم هر کاری خواست انجام دهد.


سیلی که راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است، آمریکا و روسیه قصد معامله روی ایران را دارند

خادم ملت ایران موفقیت در مدیریت جامعه را در گرو باز کردن عرصه های مختلف به روی مردم دانست و افزود: هر حکومتی و سیستمی که مردم را کنار بگذارد، محال است در مدیریت جامعه توفیقی به دست آورد. این مردمند که باید کشور را اداره کنند و اقتصاد، سیاست و فرهنگ آن را بسازند، اما متاسفانه مشاهده می کنیم که به بهانه های مختلف مردم را کنار می گذارند ‌و به احرف های دلسوزانه توجه نمی کنند.

احمدی نژاد بر ضرورت اجتناب مقامات و مسئولان کشور از کوچک شمردن نارضایتی و خشم ملت تاکید کرد و گفت: سیلی که به راه افتاده ، حاصل عملکرد خودتان است و الا ملت ایران، شریف ترین و نجیب ترین ملت در طول تاریخ است و در این چهل و اندی سال، در هیچ جا و از هیچ چیز کم نگذاشته است.

وی بر ضرورت اصلاح روند اداره امور کشور تاکید کرد و در پایان سخنانش گفت: ایران، کشور ثروتمندی است. این همه انرژی، معدن ، دریا و جنگل دارد که اگر به طور مساوی بین مردم تقسیم شود، این شرایط سخت و تلخ از بین خواهد رفت. ملت ما انقلاب کرد که آزادی، عدالت و انسانیت باشد و حقوق آحاد مردم رعایت شود. شهدا برای ماستمالی کردن شهید نشدند، بلکه برای جلوگیری از مفاسد و ظلم ها و سوءاستفاده ها شهید شدند؟ و من یقین دارم که اگر شهدا بودند، فریادشان صدبرابر بلندتر از من بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۹۱۱۷، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین