پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
رضا کیانیان، بازیگر شناخته‌شده در صفحه اینستاگرامش از دوستی اهوازی گفت که عکسی از به جا ماندن جاپایش روی فرش از شدت گرد و غبار، برای او فرستاده است و نوشت تهران حالا می‌فهمد خوزستان این همه سال چه کشیده است.
شعار سال: رضا کیانیان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با انتشار چند عکس و ویدئو در صفحه اینستاگرامش با هشتگ‌های «#گرد_و_غبار #خوزستان_تنها_نیست #فرونشست_های_شهر‌ها #خشکسالی_را_جدی_بگیریم #نابودی_آب_هوا_محیط_زیست #توفان_نمک #سرطان #تنگی_نفس» چنین نوشت:

«امروز اول وقت با محمد تقدیر دفتر مجله «فیلم امروز» بودم. دفتر عباس یاری. وقتی نشستم، روی میز قشر نازکی از خاک بود. تعجب کردم، چیزی نگفتم، با دستمال کاغذی جلوی خودم را پاک کردم. وقتی هوشنگ گلمکانی وارد شد بعد از خوش‌وبش نشست. گفت چرا میز پُرِ خاکه! عباس گفت دیروز عصر همه‌جا گردگیری شده و از پنجره به بیرون اشاره کرد و ادامه داد هر روز صبح و عصرباید گردگیری کنیم. آسمان پر بود از گرد و غبار. تازه قرار است از امروز عصر گرد و غبار به تهران هجوم بیاورد.

یکی از دوستان من که اهواز زندگی می‌کند عکسی برایم فرستاده از جای پاهاشان روی فرش اتاق! و نوشته هر روز بساط‌مان همین است. حالا تهران می‌فهمد این همه سال خوزستان چه کشیده است!

نیم ساعتی بعد، حس کردم ته گلویم پر از گرد و غبار است.

دوستی، بعد از مرگ داوود می‌پرسید چرا این‌قدر سرطان زیاد شده؟ پاسخ دادم: اصلا سؤال دارد؟

من ِدوستدار محیط زیست چند سال است دارم هشدار می‌دهم. متخصصین که دهه‌هاست، ولی مسؤلین دایورت کرده‌اند جای دیگری.

این ویدئو از جعبه روی میزی است که دورش نشسته بودیم! یادتان باشد این اول راه است. توفان نمک دریاچه ارومیه در راه است.»
 
تهران حالا می‌فهمد خوزستان این همه سال چه کشیده است!
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۷۱۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین