پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هزینه سفر یک کشتی کروز با ظرفیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از ساحل ایران تا کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس با سوخت آزاد حدود پنج میلیارد تومان می‌شد، اما با تصویب سوخت یارانه‌ای این مبلغ به ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت که بسیار چشمگیر است.
شعار سال: سید عزت الله ضرغامی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه با بیان اینکه اگر ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری دریایی فراهم شود، سرمایه گذاران به صورت خود جوش در این حوزه ورود خواهند کرد، بیان داشت: یکی از مهمترین موانع راه اندازی گردشگری دریایی در سال‌های اخیر سوخت کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تصویب اعطای سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی دارای مجوز، عنوان کرد: تحقق این امر یکی از ارزشمندترین اقدامات وزارت میراث به شمار می‌آید که در دولت‌های قبلی محقق نشده بود.

به گفته وی، برگزاری جلسات متعدد با مسئولین وزارت نفت در نهایت منجر به تصویب این مهم شد که بدون شک نیرو محرکه‌ای قوی برای رشد گردشگری دریایی محسوب می‌شود.

به گفته وی، هزینه سفر یک کشتی کروز با ظرفیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از ساحل ایران تا کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس با سوخت آزاد حدود پنج میلیارد تومان می‌شد، اما با تصویب سوخت یارانه‌ای این مبلغ به ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت که بسیار چشمگیر است.

ضرغامی خاطرنشان ساخت: علاوه بر بهره‌مندی بالای کشتی‌های کروز از دریافت سوخت یارانه‌ای، لنج‌های تفریحی و قایق‌های تفریحی نیز شرایط بسیار مناسب تری را به لحاظ اقتصادی تجربه خواهند کرد و همین امر نرخ خدمات گردشگری دریایی را متعادل می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به وضعیت کروز بوشهر و زمان آغاز به کار آن گفت: کشتی کروز بوشهر به مدت چهار سال در آب‌های خلیج فارس در بندر بوشهر پهلو گرفته بود که یکی از مهمترین دلایل عدم فعالیت آن سوخت گران بود، اما هم اکنون مشکل سوخت برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود بعد از حل مشکل سوخت بلافاصله بعد از عید فطر این کشتی فعالیت تفریحی خود را آغاز کند، بیان داشت: قرار گرفتن طولانی مدت این کشتی به صورت راکد باعث شده بود تا شوری آب خلیج فارس مشکلاتی به لحاظ ایمنی برای بدنه کشتی به وجود آورد، اما از آنجا که مهمترین اولویت ما حفظ امنیت گردشگران است دستور دادم تا این کشتی قبل از شروع نخستین سفر، به لحاظ ایمنی تمام نواقص را برطرف کند.

ضرغامی تصریح کرد: این تعویق درآغاز به کار کروز بوشهر در حالی است که بخشی از برنامه ریزی‌ها برای افتتاح این کشتی انجام شده بود و می‌توانستیم با حضور رسانه‌ها و رفتن به عرشه کشتی و گرفتن چند عکس این کشتی را افتتاح کنیم، اما اگر روزی وسط آب‌های خلیج فارس برای این کشتی سانحه‌ای به وجود می‌آمد قطعاً نفر اولی که مورد بازخواست قرار می‌گرفت شخص من بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از زمان دقیق رفع نواقص ایمنی کروز بوشهر اطلاع تازه‌ای ندارم، اما به زودی گزارش‌هایی را در خصوص روند آماده سازی کروز دریافت خواهم کرد و زمان آغاز به کار آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری مانا، تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۲۹۶۳، www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین