پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تیمی از پژوهشگران دانشگاه سچنوف در روسیه اعلام کردند سویه جدیدی از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جنوب این کشور کشف کرده اند. این موضوع به دلیل مجاورت این بیماری با مرز‌های ایران، دارای اهمیت است. اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین علامت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، خونریزی داخلی است. این بیماری به سرعت توسعه یافته و در موارد شدید، نارسایی ناگهانی کبد یا ریه می‌تواند پس از پنج روز از بیماری رخ دهد. متاسفانه این سویه جدید بسیار خطرناک بوده و در حدود ۳۰ درصد موارد، مرگ در اوایل هفته دوم بیماری رخ می‌دهد.
شعار سال: سرویس مطبوعاتی دانشگاه سچنوف روز سه شنبه اعلام کرد، دانشمندان روسی گونه جدیدی از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) را کشف کردند. این سویه جدید و ناشناس در جنوب این کشور شیوع یافته است.

گفتنی است این مطالعه توسط محققان دانشگاه سچنوف با همکاری موسسه تحقیقاتی ضد طاعون استاوروپل، موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و مرکز میکروبیولوژی پاستور و موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی این کشور انجام شد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این ویروس عمدتاً از کنه و دام به انسان منتقل شده و از طریق تماس با خون، ترشحات یا سایر مایعات بدن از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

دانشگاه سچنوف خاطرنشان کرد که اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین علامت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، خونریزی داخلی است. این بیماری به سرعت توسعه یافته و در موارد شدید، نارسایی ناگهانی کبد یا ریه می‌تواند پس از پنج روز از بیماری رخ دهد. متاسفانه این سویه جدید بسیار خطرناک بوده و در حدود ۳۰ درصد موارد، مرگ در اوایل هفته دوم بیماری رخ می‌دهد. نسخه‌های مختلف ویروس باعث ایجاد شدت‌های مختلف این بیماری می‌شود.
 
پژوهشگران این دانشگاه خاطرنشان کردند که وضعیت اپیدمیولوژیک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در روسیه دشوار است. به گفته دانشمندان، شیوع بیماری به طور منظم در منطقه استاوروپل، روستوف، مناطق آستاراخان و ولگوگراد، کالمیکیا، داغستان، اینگوشتیا، کاراچای-چرکسیا و کاباردینو بالکاریا ثبت می‌شود.

این ویروس در تعدادی از کشور‌های آفریقایی، بالکان، خاورمیانه و برخی از کشور‌های آسیایی شیوع دارد. با این حال، هیچ واکسنی برای محافظت از انسان یا حیوانات در برابر ویروس وجود ندارد. درمان این بیماری در حال حاضر محدود به درمان علامتی حمایتی است.
تعداد بازدید : 4

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سینا پرس، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۲۵۴، sinapress.ir /  سایر منابع 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
در شهرستان رودسر ۷ بیمار مبتلا به کریمه کنگو شناسایی شدند که بیشترین تعداد بیمارارن در مقایسه با کشور است . 13 تیرماه امین اسدی عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی بیماری تب کریمه کنگو به شهرستان رودسر رفته و از دامداری های محلی مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد رودسر بازدید کرد.

جالبه که شما 8 تیرماه هشدار داده بودید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین