پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
به گفته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ایران وضعیت خوبی در مواجهه با کرونا دارد، اما وزارت بهداشت هشدار داده که در چند روز اخیر آمار ابتلا به کووید ۱۹ بالا رفته است.
شعار سال: آبی شدن رنگ شهر‌های قرمز و زرد و نارنجی کرونایی در هفته‌های اخیر خبر خوشایندی برای ایرانی‌ها بود و البته از گوشه کنار دنیا هم خبر‌های مبنی بر عقب نشینی این ویروس شنیده می‌شد، تا جایی که کشور‌های توسعه یافته که پیشگام در تولید واکسن بودند و طبق آمار در همان ماه‌های اول پس از تولید توانستند جان ۲۰ میلیون نفر را نجات دهند، رقابت خود را روی تولید قرص ضد کرونا متمرکز کردند، قرصی شبیه قرص‌های سرماخوردگی که در صورت ابتلای فرد با مصرف آن بتواند درمان شود.

این رقابت میان کشور‌های قدرتمندی مانند آمریکا و ژاپن بیشتر بود و هدف این بود که یکی آن دیگری را زودتر از این میدان بیرون کند؛ اما در این میان برخی دیگر از کشور‌ها مانند انگلستان و آلمان که نسبت به سایر کشور‌های همسایه خود آسیب بیشتری از شیوع کرونا دیدند، تحقیقات خود را به‌رغم فروکش کردن کووید کمتر نکردند و همچنان روی جهش‌های این ویروس مطالعه می‌کنند و مهمترین نکته‌ای که آن‌ها در ماه‌های اخیر به صورت جسته گریخته اعلام کردند این بود که ویروس کووید ۱۹ همواره در تلاش است خود را با جهش و قدرت بیشتری زنده نگه دارد، از این رو عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند آن فرصت مورد نظر را به این ویروس بدهد و دوباره با قدرت بیشتری به میدان برگردد.

هر چند سازمان بهداشت جهانی خبر یا اطلاعیه‌ای مبنی بر قدرت گرفتن دوباره ویروس کرونا در کل جهان منتشر نکرده است، اما در ایران با آغاز سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات و حضور زائران خانه‌ی خدا در مکه و مدینه گمانه‌هایی مبنی بر اوج گیری کرونا پس از بازگشت آن‌ها در ماه‌های پایانی تابستان به ویژه در شهریور به گوش می‌رسد تا جاییکه سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان به بالا رفتن آمار ابتلا در کشور‌های انگلستان، آلمان و فرانسه اشاره می‌کند و می‌گوید: تجربه نشان داده که تاثیر پذیری کشور ما از این افزایش با فاصله حدود ۱ تا ۲ ماه قابل انکار نیست لذا پیش‌بینی می‌شود شهریور ماه پرمخاطره‌ای از نظر کووید ۱۹ پیش رو باشد.

البته نگرانی این مقام مسوول از بالا رفتن آمار مبتلایان بیشتر شامل زائرین برگشتی از عتبات عالیات است، زیرا آمار مبتلایان در سلیمانیه عراق رو به افزایش و کاملا هشدار دهنده است.

آمار‌ها چه می‌گوید؟
برای اینکه دقیق بدانید در این روز‌ها که به نظر می‌رسد کرونا قدرت خود را از دست داده، چه اتفاقی در حال رخ دادن است، آمار‌های منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

آماری که روز سوم تیرماه منتشر شده نشان می‌دهد که آمار مبتلایان سه رقمی و عدد ۲۳۲ را نشان می‌دهد و فوتی هم دو نفر ثبت شده است و کشور‌هایی که سبب نگرانی رییس مرکز بهداشت خوزستان شده بودند به ترتیب رتبه چهارم تا ششم بیشترین آمار مبتلایان را دارند.

چهارم تیرماه تغییر محسوسی در آمار مبتلایان وجود دارد، هر چند که هنوز تعداد مبتلایان سه رقمی است، اما ثبت عدد ۱۳۶ در این روز یعنی کاهش ۹۶ نفری که می‌توانست خبر خوشی باشد، اما آمار فوتی‌ها در این روز دو برابر شد و به ۴ نفر رسید.

اما پنجم تیرماه همه چیز تغییر کرد و آمار مبتلان به ۲۹۷ نفر یعنی ۱۶۱ نفر بیشتر از روز گذشته رسید هر چند آمار فوتی‌ها مجدد روی عدد ۲ ایستایی داشت، اما بالا رفتن تعداد مبتلایان می‌تواند همان زنگ خطری باشد که هم وزارت بهداشت و هم متخصصان و پزشکان در گفتگو‌های مختلف درباره آن صحبت می‌کنند.

ششم تیرماه وقتی آمار مبتلایان ۳۵۲ نفر اعلام شد، گمانه‌های اوج گیری کرونا در روز‌ها و حتی ماه‌های آینده قوت بیشتری گرفت البته ثبت فوت یک نفر در میان اخبار نگران کننده اوج گیری کرونا خبر خوشایندی بود و با ثبت هیچ فوتی در روز هفتم تیرماه این خبر خوش را تکمیل‌تر کرد، اما ابتلای ۴۴۳ نفر در همین روز نشان از این دارد که ماسک زدن‌هایی که در حال منسوخ شدن بود دوباره جدی گرفته شود، هر چند این آمار در روز هشتم تیرماه خیلی تفاوت نکرد و تعداد مبتلا‌ها ۴۴۱ نفر بود، اما توصیه جدی کادر پزشکی کشور این است که افرادی که دز‌های واکسن خود را دریافت نکردند برای ایمنی بیشتر خود و جامعه برای دریافت آن اقدام کنند تا شاهد تکرار روز‌های تلخ سال‌های گذشته نباشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری دیدار نیوز، تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۷۰۵ ، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
با رعایت نکردن مردم امکان شیوع مجدد هم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
خدا بخیر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین