پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
برای چندمین بار شاهد درگیری های مرزی با طالبان به علل مختلف و عموما کم اطلاعی طرف افغانستانی هستیم. هربار هم شاهد آن می باشیم که وزارت کشور و امور خارجه به علل مختلف، مسئله را کم اهمیت جلوه داده یا لاپوشانی می کنند. آیا کشتار مرزی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تا ابد باید توسط طالبان ادامه داشته و با صبوری جاهلانه وزارت کشور و وزارت امور خارجه با بهانه هایی نظیر مصلحت و نیازمندی به آرامش مواجه باشیم. اگر آقایان توانمندی دیپلماتیک یا حقوقی و حتی فاقد جسارت لازم نظامی در برخورد با متجاوزین افغانستانی هستند، تکلیف را مشخص کنند تا بنوع دیگری با مسئله برخورد شود. صلح طلبی و خویشتن داری ما نیز باید تابع قواعدی خاص باشد. در غیر این صورت ، سبب گستاخی طرف مقابل خواهد شد. هنوز در خصوص آب هیرمند مطالبات ملت پابرجاست. از وزرای محترم چهارگانه کشور ،امور خارجه ، امنیت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، درخواست مداخله گری فعال با قید فوریت را داریم.
شعار سال: هیئتی از دولت موقت طالبان در افغانستان به ریاست مولوی سعدالله بلوچ رئیس اداره همکاری‌های امنیتی و امور مرزی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان به منظور شرکت در هفتمین اجلاس کمیسیون عالی مرزی میان ایران و افغانستان به تهران سفر کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، هیئت ۱۴ نفره از وزارتخانه‌های دفاع، انرژی و آب، کشور، امور خارجه و امور قبایل و مرز‌های افغانستان در این سفر مولوی سعدالله بلوچ را همراهی می‌کند.

قرار است این اجلاس به میزبانی تهران برگزار و مسائل مختلف مرزی میان دو کشور مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۹۹۵۶۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین