پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
برعکس برداشت افراد متعصب و بعضا تند رو برای مقابله قهری با بدحجابی، امام خمینی در پیامی کاملا اشکار در سال ۱۳۵۹، تاکید بر ممانعت از این نوع برخورد‌ها نمودند و این کار‌ها را نتیجه عمل منحرفین و مخالفین انقلاب دانسته اند. باید از مدافعین این نوع برخورد‌ها پرسید چرا جامعه باید به شمایانی که کم اعتقاد یا بی اعتقاد به اسباب فرهنگی و الگو سازی، رویه‌های استدلالی و تربیتی هستید، اعتماد کند. شمایانی که تمایلات بالا به سرکوب و اعمال خشونت برای نتیجه یابی کوتاه مدت هستید، از خود ضد انقلاب و اثرات بدحجابی در جامعه هم می‌توانید خطناک‌تر برای انقلاب و اسلام و ولایت باشید. حد اعلای رفتار شما متمایل به خشونت گرایی حداکثری و دفعی و ایجاد شکاف اجتماعی و نابودی سرمایه‌های ملی است.
شعار سال: در سیزدهم تیر ماه سال ۵۹ در پیامی خطاب به ملت ایران بر عدم تعرض به بانوان بدحجاب تاکید کردند. متن پیام امام در ادامه آمده است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

[امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ استعلام در مورد تعرض عده‌ای از افراد ناآگاه و احیاناً ضدانقلاب، به بانوان بی حجاب دستوری به این شرح صادر فرمودند:]ممکن است تعرض به زن‌ها در خیابان و کوچه و بازار، از ناحیۀ منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت، کسی حق تعرض ندارد و اینگونه دخالت‌ها برای مسلمان‌ها حرام است، و باید پلیس و کمیته‌ها از اینگونه جریانات جلوگیری کنند.

روح اللّه الموسوی الخمینی

صحیفه امام؛ ج ۱۲، ص ۵۰۲


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۵۵۷۴۹۳، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رسولی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
چقدر مطالبتدن یکطرفه و غیر مستند و بی ربط و غیر کارشناسانه است ‌باعث تاسفه.
مدیر پایگاه

 سلام و عرض ادب


لطفا مصدایق چهارگانه یکرفه (چهت دار بودن)، غیر مستند (نامشخص بودگی منبع) ، بی ربط ( عدم ارتباط موضوع و متن یا متن با شرایط) و غیر کارشناسانه بودن( نوشتن بر اساس سلیقه فردی) را برایمان بنویسید.


ممنون از الطاف و زحمات حضرتعالی

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین