پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
آفت پروانه برگ خوار جنگل‌های زاگرس از جمله ۶۰ هزار هکتار از بلوط‌های چندین صدساله کهگیلویه و بویراحمد را بی رحمانه ایستاده سر می‌برد.
شعار سال: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۱ استان زاگرسی، حدود هشت درصد جنگل‌های کشور و ۲۰ درصد جنگل‌های این رشته کوه را به خود اختصاص داده و تولیدکننده ۱۰ درصد آب کشور بوده و برهمین اساس کارشناسان تاکید می‌کنند حفظ حیات و رعایت حقوق محیط زیست در استان یاد شده نکته‌ای است که نباید فراموش کرده یا نادیده گرفته شود.

بررسی کارشناسی و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد جنگل‌های زاگرس بیش از ۵۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند و ۴۰ درصد جنگل‌های کشور در در این منطقه واقع شده‌است.

اما واقعیت نگران کننده اینجاست که این روز‌ها که جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به آفت بی‌رحم برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط مبتلا شده، تلاش‌هایی برای نجات این جنگل‌ها که سرمایه اصلی هموطنان است انجام شده، اما برخی موازی‌کاری‌ها باعث شد تا این تلاش‌ها آنطور که شایسته بوده به ثمر ننشسته و دستاوردی نداشته باشد.

۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان مورد حمله پروانه برگ‌خوار قرار گرفته‌اند که بنا به گفته کارشناسان برای مبترزه با این آفات برای هر هکتار ۴ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۴۰۵۳۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین