پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
درختان بلوط زاگراس خصوصا در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و فارس، مورد تهاجم پروانه برگخوار بلوط قرار گرفته است. عالم و آدم در حال هشدار دادن و الزام به سمپاشی، دستی، هوایی، پهپادی و نظایر آن‌ها هستند. اما وزارت جهادکشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و حتی محیط زیست، در خواب تشریف دارند. با میراث طبیعی خودمان چه می‌کنیم؟ آیا پدافند غیر عامل کشور حرفی و هشداری برای گفتن ندارد؟ کشور با فاجعه مواجهه است، دست بجنبان آقای وزیر.
شعار سال: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۱ استان زاگرسی، حدود هشت درصد جنگل‌های کشور و ۲۰ درصد جنگل‌های این رشته کوه را به خود اختصاص داده و تولیدکننده ۱۰ درصد آب کشور بوده و برهمین اساس کارشناسان تاکید می‌کنند حفظ حیات و رعایت حقوق محیط زیست در استان یاد شده نکته‌ای است که نباید فراموش کرده یا نادیده گرفته شود.

این روز‌ها که جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به آفت بی‌رحم برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط مبتلا شده، تلاش‌هایی برای نجات این جنگل‌ها که سرمایه اصلی هموطنان است انجام شده، اما برخی موازی‌کاری‌ها باعث شد تا این تلاش‌ها آنطور که شایسته بوده به ثمر ننشسته و دستاوردی نداشته باشد.
 
ساداتی نژاد فهمی از پروانه برگخوار بلوط دارد؟

۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان مورد حمله پروانه برگ‌خوار قرار گرفته‌اند که بنا به گفته کارشناسان برای مبارزه با این آفات برای هر هکتار ۴ میلیون تومان اعتبار نیاز است. یعنی با اعتباری در حدود ۲۵۰ میلیون تومان که بخش کمی از پول ارایه شده توسط روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی برای مقاصد خاص است، می‌توان جلوی این بلیه را گرفت.

دست بجنبان آقای ساداتی نژاد، قبل از اینکه دست بجنبانیم. ممنون که در کنار تعاون روستایی، بفکر جنگل‌های بلوط هم هستی.
 
تعداد بازدید : 4
 
 
 
ساداتی نژاد فهمی از پروانه برگخوار بلوط دارد؟
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
سیاسی نویسی چرا می کنید. بزنید دخل وزیر ناکارآمد رو در بیارید ولی سیاسی نویسی نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین