پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در مراسم معنوی اربعین سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.
شعار سال: کمال حیدری گفت: با توجه به درگیری کشور‌ها به پاندمی کووید ۱۹، گرمی هوا و خطر شیوع بیماری‌های واگیر ازجمله التور، اعمال نظارت‌های بهداشتی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

در این دستورالعمل بر اجرای برنامه‌های پشتیبانی و خدماتی همچون برنامه ریزی و آماده سازی تجهیزات و وسایط نقلیه مورد نیاز بازرسی برای کلیه تیم‌های عملیاتی، تعیین محل مناسب جهت استقرار تیم‌های عملیاتی، آمادگی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب و مواد غذایی شهر‌های نزدیک به پایانه‌های مرزی، تهیه مواد گندزدای محیطی به مقدار لازم، تمهیدات لازم به منظور صدور کارت بهداشت متصدیان و کارگران شاغل در مراکز، اماکن و خادمین موکب‌های تحت پوشش مشمول اخذ کارت بهداشت، تاکید شده است.

اجرای برنامه‌های کنترل، نظارت و بازرسی نظیر بازرسی بهداشتی از منابع تامین و مخازن آب، بازرسی بهداشتی از مدیریت پسماند موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های اسکان زائران با اولویت بهداشت فردی از جمله واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله از جمله موارد تاکید شده در این دستورالعمل است.

در این دستورالعمل همچنین به بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز و اماکن مسیر حرکت زائران به ویژه زائران خارجی در داخل کشور، بازرسی بهداشتی از تاسیسات عمومی شامل پارک ها، سرویس‌های بهداشتی بین راهی، اقامتگاه‌ها و ایستگاه‌های عرضه سوخت و نیز کنترل بازرسی مستمر از شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی، کنترل و بازرسی مواد غذایی به ویژه موادغذایی عرضه شده در ورودی و خروجی شهر‌ها (کیوسک‌ها و دستفروشان موادغذایی) در مسیر تردد زائرین، کنترل و بازرسی بهداشتی وسایط نقلیه عمومی انتقال زائرین، کنترل و بازرسی بهداشتی پایانه‌های مرزی (مختص دانشگاه‌های درگیر مرزی) تاکید شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۸۲۰۲۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین