پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
پس از گذشت یکماه از تغییر مدیریت در پتروشیمی بوشهر، خبرمی‌رسد هیات مدیره این شرکت در یک جلسه در خصوص طرح‌های در حال افتتاح این شرکت، که یکی از آنان قرار بود در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد...
شعار سال: پس از گذشت یکماه از تغییر مدیریت در پتروشیمی بوشهر، خبرمی‌رسد هیات مدیره این شرکت در یک جلسه در خصوص طرح‌های در حال افتتاح این شرکت، که یکی از آنان قرار بود در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد تصمیمی پرابهام را تصویب کرده اند. ظاهرا بنابراین تصمیم که به نظر نمی‌رسد پشتوانه فنی و مطالعاتی قوی پشت آن باشد، تمامی طرح‌های در دست اجرای این شرکت با تاخیر یکسال و نیم به بهره برداری خواهند رسید؛ به زبانی ساده‌تر زمان افتتاح تمامی این طرح‌ها یکسال و نیم افزایش یافته است.

این درحالی است که بنابر آمار‌های پیشین قرار بوده واحد تولید اتیلن این شرکت در بهمن ماه امسال، واحد ام‌ای جی تا پایان سال ۱۴۰۱ و واحد پلی اتیلن سنگین تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند که هنوز مشخص نیست تیم مدیریتی جدید با گذشت ۲ تا ۳ هفته از مدیریت خود چگونه و بر اساس چه مطالعه ای به این نتیجه رسیده اند. این اتفاق در حالی صورت گرفته که شرکت مذکور بایستی هر نیم سال ۳۰۰ میلیون دلار و سالیانه ۶۰۰ میلیون دلار قسط بپردازد؛ و باید در طی دوسال حدود ۲.۵ میلیارد دلار بابت اقساط پرداخت کند. چرا که اقساط پرداخت شده هم با استفاده از تسهیلات داخلی بود و باید با بهره هنگفت باز پرداخت شود.
این درحالی است که پیش ازاین برای پرداخت این بدهی‌ها برروی درآمد طرح‌های جدید حساب شده بود که بنابر نظر جدید هیات مدیره و درصورت تحقق آن، باید از همین امروز فاتحه پتروشیمی بوشهر را خواند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته گویا شرکت شستان با اعمال نفوذ خارج از عرف بر این شرکت درسال‌های ٩٦ تا ٩٩ نیز یکبار و برای حدود دو نیم سال تمامی پروژه‌های فاز یک این طرح عظیم ملی را با اشتباه مشابه متوقف نموده که اثرات آن اکنون پدیدار شده و شرکت قادر به پرداخت اقساط خود نیست.

از آنجابی که ٤٠ درصد سهام پتروشیمی بوشهر متعلق به پتروشیمی مارون أست و سهم بالایی از پتروشیمی مارون متعلق به صندوق بازنشستگی نفت أست، سکوت و بی‌تفاوتی مسئولین صندوق نفت نسبت به نابودی سرمایه این گروه از قشر زحمتکش نیز جای سوال أست و چرا عنان اداره این شرکت کلا به گرو غیر تخصصی از نیرو‌های مسلح سپرده شده است. با این حساب این تصمیمات نه تنها دارایی ٨٠٠ هزار بازنشسته نیرو‌های مسلح را نابود می‌کند بلکه با نابودی پتروشیمی مارون بخش قابل توجهی از دارایی بازنشستگان نفت را هم می‌بلعد!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نفتی ها، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۳۷۶۸، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
0
تصمیمات یک شبه در خیلی از جاها گرفته میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین