پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
پروفسور بی‌بی ژو، از مرکز انفورماتیک پزشکی در دانشگاه پکن گفت: یافته‌های ما شواهدی دارد که نشان می‌دهد؛ کم شدن بینایی یک عامل خطر برای ابتلا به زوال عقل است. اگرچه دلایل این امر نامشخص است، اما نشان می‌دهد که تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی ممکن است هم برای بهبود کیفیت زندگی یک فرد و هم برای کاهش سرعت یا توقف از دست دادن حافظه مفید باشد.
شعار سال: طبق بررسی سیستماتیک اخیر و متاآنالیز ۱۶ مطالعه که شامل ۷۶ هزار و ۳۷۳ نفر بود، افراد مسن با مشکلات بینایی درمان نشده ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل باشند. به گزارش سایتک دیلی، یافته‌های این مطالعه که در مجله معتبر Aging and Mental Health گزارش شده است، نیاز به تحقیقات بیشتری را نشان می‌دهد تا مشخص شود که چگونه پرداختن به مشکلات بینایی افراد مسن، مانند عینک یا جراحی آب مروارید، ممکن است از مشکلات شناختی و زوال عقل پیشگیری کند. این یکی از نخستین مطالعاتی است که ارتباط بین مشکلات بینایی و پیامد‌های شناختی را در افراد مسن از طریق بررسی جامع همه مطالعات مبتنی بر جمعیت موجود ارزیابی می‌کند. پروفسور بی‌بی ژو، از مرکز انفورماتیک پزشکی در دانشگاه پکن گفت: یافته‌های ما شواهدی دارد که نشان می‌دهد؛ کم شدن بینایی یک عامل خطر برای ابتلا به زوال عقل است. اگرچه دلایل این امر نامشخص است، اما نشان می‌دهد که تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی ممکن است هم برای بهبود کیفیت زندگی یک فرد و هم برای کاهش سرعت یا توقف از دست دادن حافظه مفید باشد.

از بین مطالعات گسترده‌ای که انجام شده، نویسندگان رابطه بین اختلال بینایی و پیامد‌های شناختی را در افراد مسن‌تر بررسی کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که مشکل بینایی داشتند، بدون توجه به اینکه اختلال بینایی آن‌ها توسط خودشان گزارش یا با استفاده از معیار‌های پزشکی تشخیص داده شده باشد، افزایش خطر ابتلا به اختلال شناختی و زوال عقل را داشتند. احتمال ابتلا به اختلال شناختی در بین افرادی که مشکل بینایی داشتند ۱۳۷ درصد بیشتر از افرادی بود که دچار این مشکل نبودند. همچنین افرادی که در ابتدا مشکل بینایی داشتند، در مقایسه با افرادی که نداشتند، ۴۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال شناختی و ۴۴ درصد افزایش خطر زوال عقل بودند. ژو گفت: پیدا کردن راه‌هایی برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن شروع زوال عقل می‌تواند به کاهش تأثیر مخرب آن بر زندگی افراد مبتلا کمک کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۶۹۰۸، www.newspaper.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین