پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
پروانه بهار، چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار، در سن ۹۳ سالگی در آمریکا درگذشت. کتاب «مرغ سحر» شامل خاطرات پروانه بهار از زندگی خود، خانواده و پدرش، سال ۱۳۸۲ در ایران توسط نشر جهان کتاب منتشر شد. او سال‌ها مدیر کتابخانه صندوق بین‌المللی پول بود. اهمیت مطالعه زندگی پروانه بهار و شنیدن سخنرانی یک و نیم ساعته او در خصوص زندگی اش را باید در جریان شناسی تاریخی در ایران، جایگاه هنر و علم در تعامل و تقابل با سیاست، تعهدات واقعی ایرانیان به میراث داری علم و هنر، سرنوشت استعدادهای برتر و نخبگان ایرانی در تقابل با اراده های سیاسی و مواردی همانند جستجو کرد.
شعار سال: محمدتقی بهار بار نخست در مشهد ازدواج کرد. از این ازدواج صاحب فرزندی نیز شد. اما عمر همسر و فرزند وی بسیار کوتاه بود. بهار پس از آمدن به تهران، در سال ۱۲۹۸ خورشیدی، با شاهزاده خانم سودابه صفدری از نوادگان فتحعلی شاه قاجار ازدواج کرد. سودابه صفدری را پس از ازدواج، به خواست ملک‌الشعراء، «بهار جون» صدا می‌کردند. وی زنی مدیر و مقتدر بود که اداره همه کار‌های خانه و زندگی به عهده وی بود. حاصل این ازدواج فرزندانی به نام‌های «هوشنگ ملک، ماه ملک، ملک دخت، پروانه، مهرداد و چهرزاد» شد. سودابه صفدری ۲۸ سال پس از فوت ملک الشعرا بهار (۱۳۳۰ - دفن شده در باغ آرامگاه ظهیر الدوله تهران) در دهم مرداد ۱۳۵۸ درگذشت و در بهشت زهرا دفن شد.
درگذشت پروانه بهار، چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار، در سن ۹۳ سالگی در آمریکا
پروانه بهار متولد ۱۳۰۷، چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار، بوده و نویسنده کتاب «مرغ سحر» شامل خاطرات زندگی خود، خانواده و پدرش می‌باشد که در سال ۱۳۸۲ در ایران توسط نشر جهان کتاب منتشر شد. پروانه بهار به‌دلیل بیماری پدر، با او به نقاط مختلف اروپا سفر کند و کشور‌هایی مثل سوئیس و فرانسه را ببیند. خاطرات این‌سفر‌ها که مربوط به دوران بیماری محمدتقی بهار هستند، در اولین‌بخش کتاب آمده است. پروانه بهار در این‌سفر فرصت داشته از هم‌صحبتی با پدرش بهره برده و جهان را بشناسد. فاطمه کشاورز (رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مریلند در پیشگفتارش بر کتاب «مرغ سحر») به این‌مساله اشاره کرده است.
درگذشت پروانه بهار، چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار، در سن ۹۳ سالگی در آمریکا
پروانه بهار بعد از فوت پدر با دکترعلی اکبر خسروپور ازدواج نموده و به همراه وی به آمریکا مهاجرت کرد. وی دارای دو فرزند بنام‌های بابک و سودابه است که در آمریکا زندگی می‌کنند. وی در آمریکا، همراه با زندگی خانوادگی، به دانشگاه رفت و در رشته کتابداری به درجه فوق لیسانس نائل شد و در حدود ۲۰ سال در این رشته مدیریتی در کتابخانه صندوق بین المللی پول به خدمت مشغول بود.
درگذشت پروانه بهار، چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار، در سن ۹۳ سالگی در آمریکا
پروانه بهار در سن ۹۳ سالگی در آمریکا درگذشت. وی دارای سه کتاب بوده که دو کتاب چاپ شده و یک کتاب در دست چاپ است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین