پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
در یک هم‌افزایی ملی و با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تخصص موجود در کشور، ۹۲ پروژه برای افزایش تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی به اجرا درمی‌آید.
شعار سال: در یک هم‌افزایی ملی و با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تخصص موجود در کشور، ۹۲ پروژه برای افزایش تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی به اجرا درمی‌آید.

طبق تحقیقات ملی صورت گرفته، دارو یکی از محصولاتی است که واردات آن به کشور ارزبری زیادی دارد و می‌تواند امنیت دارویی کشور را به خطر بیندازد. یکی از حوزه‌های دارویی که ارزبری آن بسیار بالا است شامل تولید دارو، مواد موثره (اولیه) دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی می‌شود که بخش اعظمی از این هزینه‌ها در زمینه تولید دارو‌های بیولوژیک، توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، تولید مواد اولیه دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی مصرف می‌شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تدوین یک برنامه ملی دقیق و جامع و با کمک دیگر نهاد‌های مرتبط و استفاده از تمامی توان شرکت‌ها و متخصصان کشور، تولید دارو‌های با بالاترین ارزبری را هدف گذاری کرده است تا با کاهش ارزبری و قطع وابستگی به واردات دارو تا حد امکان، جهش اقتصادی را در کشور تضمین کند.

در همین راستا هم ۹۲ پروژه ملی را تعریف و تدوین کرده است تا قدم‌های تاثیرگذاری در این زمینه برداشته شود این طرح‌ها شامل ۲۰ پروژه تولید دارو‌های بیولوژیک، ۲ پروژه توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، ۴۰ پروژه تولید مواد اولیه دارویی، ۲۰ پروژه تولید مواد حد واسط دارویی و ۱۰ پروژه تولید مواد جانبی دارویی می‌شود.

البته که چند سالی است به مدد زیست بوم فناوری و نوآوری و تلاش شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، صنعت دارویی کشور جهش قابل توجهی را تجربه کرده و کارشناسان معتقدند که ایران قدرت نوظهور صنعت داروسازی در جهان است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وب زوم، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۷۶۱، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین