پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
از جمله آفات مهم در جمهوری اسلامی ایران، قائم شدن بعضی از خواص پشت بحث ولایت و تعریف و تمجید کردن تا سر حد تملق است. غافل از اینکه، ولایت فقه‌ای که اصیل است، نیازی به این تعاریف و تمجید‌ها و نداشته و حتی ممکن است، فرد تعریف و تمجید کننده را با نگاهی دیگر بنگرد. دومین بحث قابل تذکر، خود ویژه بینی و بزرگ نمایی شرایط کشور با هدف کسب نوعی جایگاه در برخی از خواص است. چرا نباید بپذیریم که کشور مشکل دارد و وزن تک تک ما به تعداد گرداندن دانه‌های تسبیح و صوت زیبا برای مداحی و بستن یقه پیراهن تعیین نشده و به همتی است که برای رفع مشکل کشور می‌کنیم. به برادر عزیز و ارزشی مان جناب آقای انبارلویی توصیه می‌کنیم، که بجای بی مشکل پنداری جمهوری اسلامی و تعاریف بعضا نابجا، آستین همت بالا زده و گرهی از گره‌های موجود در این کشور را بگشایند. توصیه می‌کنیم، اندکی بیشتر بر بحث فساد ستیزی، انتصابات طائفه‌ای، کارآمدی مدیریتی، انحصار گرایی اقتصادی برخی از خواص و مواردی همانند متمرکز شده، روشنگری نموده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

شعار سال: محمدکاظم انبارلویی فعال سیاسی درباره شایعات مطرح شده در خصوص سلامت رهبر انقلاب، اظهار کرد: یکی از آرزو‌های دشمنان این است که انقلاب فاقد چنین رهبری نیرومند، هوشمند، شجاع و فقیهی باشد. این اقدامات دشمن نشان می‌دهد که آن‌ها برای آن مرحله هم برنامه دارند. در زمان حیات امام خمینی (ره) هم دشمن هم چنین آرزو‌هایی داشت، اما ما یک نظام مستقر با قوانین فوق العاده محکم داریم. سازوکار‌های حکومت مشخص بود و وابسته به یک فرد نیست.

وی ادامه داد: اراده خداوند از سال ۶۰ این بوده که وجود مقدس رهبری را برای نظام جمهوری اسلامی نگه دارد. با وجود همه شایعه پراکنی‌ها درباره سلامت رهبری، ایشان در دیدار با دانشجویان ایستاده سخن گفتند و تمام رسانه‌های جهان قامت ایشان را دیدند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پایه‌های یک نظام نیرومند را مستقر کردند، خاطرنشان کرد: اسم این نظام به رفراندوم گذاشته شد. سپس خبرگان قانون اساسی با انتخاب مردم، قانون اساسی را تهیه کردند و این قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد و بر اساس آن، نهاد‌های نظام شکل گرفت. پس از ارتحال امام (ره)، مجلس خبرگان که از فق‌های کشور بودند، در کمتر از ۲۴ ساعت رهبری جدید نظام را انتخاب کردند و مشاهده کردیم که در دوره رهبری آیت الله خامنه ای، موفقیت‌های بسیار شگفت انگیزتری نسبت به دوره امام خمینی (ره) دست یافتیم. برخی فکر می‌کردند بعد از ارتحال امام (ره) نظام جمهوری اسلامی هم رفتنی است و کسی جای ایشان را نمی‌تواند پر کند. الان هم اگر خدای ناکرده شاهد رخدادی ناگوار باشیم، مجلس خبرگان به همین وظیفه خود عمل خواهد کرد و اتفاق خاصی به نفع دشمن رخ نخواهد داد.

انبارلویی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی وابسته به فرد نیست، گفت: اکنون مدل حکومت جمهوری اسلامی در دپارتمان‌های علوم سیاسی دنیا مطالعه می‌شود. آن‌ها فکر نمی‌کردند جمهوریت و اسلامیت کنار هم قرار بگیرد، اما ۴۳ سال است این نظام برقرار شده و هر روز قدرتمندتر می‌شود. قدرت نرم ما از مدیترانه تا هندوستان و آفریقا کشیده شده و دشمن قدرت سخت ما را هم دیده است. این موفقیت‌ها محصول یک نظامی است که با انفجار دفتر نخست وزیری، دفتر حزب جمهوری اسلامی و ۱۷ هزار شهید ترور نه تنها ضعیف نشد، بلکه قدرتمندتر شد. این موفقیت‌ها ثابت کرده که نظریه ولایت فقیه کارآمد بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۹۵۶۴۸، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
0
آقای انبارلویی فردی معتقد ومتعهد است ایشان اگر حرفی را می زنند ، برخلاف بعضی ها ، از روی صداقت دل می گویند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین